پیام تهدیدآمیز نتانیاهو به اسد/اگر دمشق به ایران اجازه ایجاد پایگاه نظامی دهد، به سوریه حمله می‌کنیم

«بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، «بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه، را تهدید کرد اگر اسد به ایران اجازه استقرار یک پایگاه دائم و حضور نظامی در این کشور را دهد، رژیم اشغالگر قدس در جنگ سوریه مداخله خواهد کرد.

کانال ۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی با انتشار این خبر مدعی شد نتانیاهو از طرف یک شخص سوم پیام خود را به بشار اسد رساند؛ اما نامی از این شخص سوم برده نشده است.

«ایهود یاری»، کارشناس باسابقه رژیم صهیونیستی در امور خاورمیانه، در این باره گفت: تهدید اخیر نتانیاهو علیه اسد نشان می‌دهد، در صورتی که او با تداوم «حضور نظامی ایران در سوریه» موافقت کند، اسرائیل سیاست پیشین خود را که پرهیز از مداخله نظامی در ۶ سال جنگ داخلی سوریه بوده را تغییر خواهد داد.

در ادامه این گزارش آمده است: ایران حمایت‌های لوجستیک، فنی، آموزشی و مالی فراوانی از دولت بشار اسد کرده که اعزام مستشاران نظامی و برخی گروه‌های جنگی به سوریه از آن جمله هستند. همچنین ایران از نیرو‌های مبارز حزب الله در سوریه حمایت کرد.

لفاظی جدید نتانیاهو: به سوریه حمله می‌کنیم اگر پایگاه‌های نظامی ایران در این کشور مستقر شود

لفاظی جدید نتانیاهو: به سوریه حمله می‌کنیم اگر پایگاه‌های نظامی ایران در این کشور مستقر شود

یاری در ادامه در مدعی شد: اسرائیل کمک‌های درمانی و انسان دوستانه زیادی به قربانیان و مجروحان جنگ داخلی سوریه ارائه کرد. همچنین انبار‌های نیرو‌های حزب الله را معدوم کرد؛ اما تا به امروز هیچ رویاروی مستقیم نظامی با نیرو‌های ارتش بشار اسد نداشته است.

این سخنان در حالی بیان می‌شود که گروه‌های حقوق بشری بار‌ها در گزارش‌های خود تاکید کردند رژیم صهیونیستی به درمان و حمایت از تروریست‌های داعش مشغول هستند و نه مردم غیرنظامی. همچنین ادعای مداخله نکردن رژیم صهیونیستی در جنگ داخلی سوریه کاملا بی اساس است، زیرا این رژیم از گروه تروریستی جبهه النصره در بلندی‌های جولان حمایت کرده و در سال ۲۰۰۶ نیز با پرواز بر فراز شهر لاذقیه، به دیوار صوتی این شهر در محل قرار گرفتن کاخ ریاست جمهوری نفوذ کرد. هدف از این کار، ارسال پیام هشدارآمیز به رئیس جمهور سوریه بود تا از گروه‌های فلسطینی حمایت نکند.

کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد ایران و روسیه در حال رایزنی برای ایفای نقشی دائم در آینده سوریه هستند. نقشی که در آن از تمام کشور‌های خارجی خواسته می‌شود سوریه را ترک کنند، مگر آن کشور‌هایی که از جانب بشار اسد با حضورشان موافقت شده باشد.

همچنین سران رژیم صهیونیستی ادعا کردند ایران به دنبال ایجاد یک پایگاه دریایی، و حتی زیردریایی، پایگاه هوایی و کارخانه‌های اسلحه‌سازی در سوریه است. شبکه بی‌بی‌سی اوایل ماه جاری میلادی تصاویری ماهواره‌ای منتشر کرد و مدعی شد منابع امنیتی غربی اعلام کردند این تصاویر مربوط به یک پایگاه دائم ایرانی در ۱۸ کیلومتری جنوب دمشق است. این پایگاه در ۵۰ کیلومتری مرز با رژیم صهیونیستی قرار دارد.

لفاظی جدید نتانیاهو: به سوریه حمله می‌کنیم اگر پایگاه‌های نظامی ایران در این کشور مستقر شود

گزارش کانال ۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی چند روز پس از آن منتشر می‌شود که نتانیاهو در تماس تلفنی با «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه، اعلام کرد اسرائیل فعالیت‌های ایران در سوریه را به عنوان یک «هدف» برای نیروهایش می‌داند و اگر شرایط امنیتی ایجاب کند، حملاتی را علیه پایگاه‌های ایران در سوریه انجام خواهد داد.

سپس نتانیاهو برای مکرون توضیح داد هدف تل آویو کاهش قدرت ایران در لبنان و در سوریه هست.

لفاظی جدید نتانیاهو: به سوریه حمله می‌کنیم اگر پایگاه‌های نظامی ایران در این کشور مستقر شود