مجوز جدید مجلس برای عضویت اقلیت‌های دینی در "شورای شهر"

اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست صبح امروز این کمیسیون گفت: طرحی که درباره مدیریت شهری از سوی نمایندگان تدوین شده بود در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت که کلیات این طرح تصویب شد.

وی از تشکیل کارگروهی برای بررسی این طرح در کمیسیون متبوع خود خبر داد و افزود: مقرر شد ظرف یک ماه آینده این کارگروه به همراه کارشناسان دولت و وزارتخانه‌های مربوطه این طرح را بررسی و نتیجه نهایی را به کمیسیون ارائه کنند.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه در جلسه امروز اعضای کمیسیون کلیات طرح دو فوریتی اصلاح قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران را تصویب کردند، اظهار داشت: این طرح احتمالاً فردا(چهارشنبه 8 آذر) در صحن علنی مجلس مطرح شود.

سلیمی با بیان اینکه همچنین طبق مصوبه امروز کمیسیون این قانون  از دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستای کشور لازم الاجراء است، اضافه کرد: در بخشی از اصلاحیه قانون آمده است اقلیت‌های دینی شناخته شده در قانون اساسی ساکن در شهرها و روستاهای کشور می‌توانند نامزد انتخابات شوراهای اسلامی همان شهر و روستا شوند و  اقلیت‌های دینی شناخته شده در قانون اساسی به جای اسلام باید به اصول دین خود اعتقاد و التزام عملی داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون شوراها تصریح کرد: طبق اصلایحه‌ای که امروز  در کمیسیون تصویب شد، دبیرخانه دائمی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات در مجلس مستقر می شود.