همه امضاهای سوال از رئیس جمهور باقی است/ لاریجانی به وظیفه قانونی خود عمل کند

گروه سیاسی- علی وقف چی نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با بیان اینکه طرح سوال از رئیس جمهور به قوت خود باقی است، افزود: محور طرح سوال از رئیس جمهور، مشکلات سپرده گذاران موسسات مالی- اعتباری بود و این مشکلات هنوز باقی است.

وی افزود: از آنجا که سپرده گذاران هنوز به پول های خود نرسیدند و اعتراضات آنها ادامه دارد، طرح سوال از رئیس جمهور به قوت خود باقی است.

طراح سوال از رئیس جمهور با بیان اینکه از زمان مطرح شدن سوال از رئیس جمهور تا کنون بیش از پنچ ماه سپری شده، گفت: زمان آن فرا رسیده تا آقای لاریجانی رئیس مجلس، سریعا به وظیفه قانونی خود عمل کند و طبق آئین نامه داخلی مجلس طرح سوال از رئیس جمهور را در دستور کار کمیسیونهای تخصصی مجلس قرار دهد.

وقف چی افزود: رئیس مجلس باید با عمل به آئین نامه داخلی، اقتدار مجلس، پایبندی به قانون و اعتقاد رئیس مجلس به قانون را نشان دهد و سبب افزایش اعتماد مردم به خادمین ملت شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر طرح سوال از رئیس جمهور 130 امضاء دارد، تصریح کرد: ما نمی خواستیم تعداد امضاهای سوال از رئیس جمهور افزایش یابد وگرنه این آمادگی در بین نمایندگان وجود داشت تا تعداد بیشتری طرح مذکور را امضاء کنند.

طراح سوال از رئیس جمهور افزود: باید توجه داشت که بعد از چهار ماه معطلی سوال از رئیس جمهور، 155 نماینده در جلسه روز چهارشنبه 19 مهر در نامه ای به هیئت رئیسه مجلس خواستار ارجاع طرح سوال از حسن روحانی رئیس جمهور به کمیسیون مربوطه شدند که بعد از یک هفته این امضاها به 180 نفر رسید.

وقف چی افزود: گرچه طرح سوال از رئیس جمهور 130 امضا دارد اما 180 نماینده پیگیر سوال از رئیس جمهور در مجلس هستند و تاکید دارند که روحانی باید در خصوص مشکلات موسسات مالی- اعتباری به سوالات نمایندگان پاسخ دهد.

وی افزود: ما همچنان بر مطرح شدن سوال از رئیس جمهور در مجلس تاکید داریم و خواستار پاسخگویی وی به سوالات نمایندگان در خصوص موسسات مالی - اعتباری هستیم.