نماد ائتلاف مقاومت را می‌توان در وجود "قاسم سلیمانی" خلاصه کرد

"خالد عبود" عضو پارلمان سوریه به تحولات اخیر در سوریه به خصوص پس از شکست داعش در این کشور پرداخت.

با شکست داعش طرح دشمنان برای به آشوب کشاندن منطقه با شکست مواجه شد

وی در این مصاحبه گفت: به اعتقاد من پیروزی بر داعش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چون داعش ابزار اصلی دشمنان برای طرح خود در منطقه بودند. بنابراین با آزادسازی شهر البوکمال توسط ارتش سوریه و همپیمانانش، ابزار اصلی دشمنان برای پیشبرد طرح ایجاد آشوب در منطقه ضربه خورد.از بین رفتن داعش در سوریه و عراق، بدان معناست که هر آنچه که دشمنان برای منطقه در سر می‌پروراندند با بن بست مواجه شد و اهداف استراتژیک آنها بر روی زمین باقی ماند. بنابراین کاملا اعتقاد داریم که شرایط پس از بوکمال با شرایط پیش از آن کاملا متفاوت است.

نماد ائتلاف مقاومت را می‌توان در وجود "قاسم سلیمانی" خلاصه کرد

این نماینده پارلمان سوریه در ادامه مصاحبه خود گفت: کمک برادران ایرانی ما به سوریه از چندین جهت از اهمیت بالایی برخوردار بود که این حمایت‌ها نخست در عرصه میدان نبرد بوده و دوم در میدان سیاسی بوده است. برادران ایرانی نقش مهمی در بیرون رانده شدن داعش و ابزار دشمنان برای ایجاد آشوب در منطقه ایفا کردند. و من در یکی از روزها گفتم که نماد ائتلاف مقاومت را می‌توان در وجود مجاهد شجاع قاسم سلیمانی خلاصه کرد. چون تلاش‌های شکست و بیرون راندن داعش در چهره این مجاهد جلوه پیدا کرد. البته باید به این موضوع نیز اشاره کرد که پیروزی که در سوریه بدست آمد در سطح منطقه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

حضور ایران مانع از مداخله خارجی در سوریه شد

وی افزود: زمانی که برادران ایرانی به صورت استشاری و جهادی به سوریه آمدند این اقدام به طور کامل معادلات منطقه را تغییر داد. دشمنان زمانی که به بررسی طرح‌های خود پرداختند به این نتیجه رسیدند که جغرافیای منطقه در مقایسه با زمانی که ایران در سوریه حضور نداشت تفاوت کرده است. دشمنان هم اکنون با این واقعیت مواجه شده‌اند که عرصه کنونی با شرایط سابق متفاوت شده است. به اعتقاد من کسی که مانع از مداخله خارجی‌ها در سوریه شد، وجود و حضور ایران بوده است.