اقدامات ارتش در روز نخست رزمایش محمد رسول الله (ص)

امیر شهنام بابلی معاون بهداشت و درمان نزاجا در حاشیه رزمایش مردمیاری محمدرسول الله(ص) در جمع خبرنگاران گفت: در این رزمایش، نیروی زمینی دو بیمارستان صحرایی در روستای ده‌رئیس در 80 کیلومتری شهر خاش و بمپور ایرانشهر بر پا کرده است.

وی افزود : در نخستین روز رزمایش، در بیمارستان صحرایی نیروی زمینی مستقر در ایرانشهر تعداد 2014 ویزیت تخصصی 1000 ویزیت عمومی، 368 ویزیت پاراکلینیک، 280 ویزیت داندانپزشکی و 23 عمل جراحی انجام شد. همچنین در این بیمارستان 1200 نفر نسخه رایگان دارو دریافت کردند.

معاون بهداشت و  درمان نزاجا تصریح کرد: در بیمارستان خاش هم 1000 نفر مراجعه کردند که از این تعداد 300 ویزیت پاراکلینیک، 130 ویزیت دندانپزشکی و دو عمل جراحی و باقی هم مراجعات عمومی بوده است  که یکی از این عمل‌ها عمل جراحی مغز و اعصاب بوده است.

وی با بیان اینکه عمده مراجعات مردم این منطقه به دلیل عدم رعایت بهداشت فردی بوده است، خاطرنشان کرد: در این مناطق به دلیل پایین بودن آگاهی از رعایت بهداشت فردی و همچنین کمبود امکانات بیشتر مراجعات در این حوزه صورت گرفته که بنا شد تا در تمام مدارس منطقه و در بین دانش آموزان بسته‌های بهداشت فردی توزیع و آموزش‌هایی مرتبط با این حوزه ارائه شود.