اعترافات یک دوم خردادی/ چرا اصلاح طلبان از روحانی حمایت کردند

گروه سیاسی- رابطه سر اصلاح طلبان از روحانی به خصوص پس از انتخابات ریاست جمهوری روز به روز بیشتر می شود و این سوال را در اذهان عمومی به وجود آورده که چرا اصلاح طلبان قبل از انتخابات به صورت یکدست حامی روحانی بودند اما پس از انتخابات به شکلی عجیب تغییر موضع داده و از وی و دولتش انتقاد می کنند.

به گزارش افکارنیوز، اولین دلیل این تغییر استراتژی اصلاح طلبان مربوط به انتخابات ریاست جمهوی سال 1400 است، انتخاباتی که اصلاح طلبان استارت خود را برای ان از فردای انتخابات امسال زدند تا بتوانند یک اصلاح طلب تمام عیار را به ریاست جمهوری برسانند و برای همین باید به جای دفاع از کارنامه دولت یازدهم و دوازدهم خود را منتقد نشان دهند تا اگر دولت نتواست به وعده های خود عمل کرد، ضرر آن به پای اصلاح طلبی نوشته نشود.

این در حالی است که علی شکوری راد، فعال اصلاح طلب و دبیر کل حزب اتحاد درباره حمایت از روحانی در انتخابات گفته "ما می‌دانستیم روحانی اصلاح‌طلب نیست؛ ولی از او حمایت کردیم؛ چون می‌دانستیم جامعه پذیرای یک اصلاح‌طلب نیست."

این موضوع و اعتراف نشان می دهد اصلاح طلبان قبول دارند که در طول انتخابات های گذشته به صورت یکپارچه شکست خورده اند و در سال 92 نامزدی نداشتند که بخواهد رای آوری داشته باشد، به همین دلیل بود که حتی با فشار های مضاعف عارف را نیز از صحنه رقابت های انتخاباتی کنار زدند تا روحانی رئیس جمهور شود.

اصلاح طلبان در طول این سالها پیروزی روحانی را حاصل تفکر اصلاح طلبی و حمایت اصلاح طلبان عنوان کردند اما حالا اعتراف شکوری راد نشان می دهد که اصلاح طلبان به خوبی می دانند جامعه اصلا پذیرای اصلاح طلبی نبوده است.

به نظر می رسد اصلاح طلبان بار استراتژی جدایی از روحانی را دنبال می کنند تا بتوانند در انتخابات آینده نامزدی مستقل داشته باشند.