سوال نمایندگان و پاسخ زنگنه درباه نقش آقازاده ها در کلوپ نفتی در صحن مجلس

گروه سیاسی- مجلس شورای اسلامی علاوه بر امروز یکشنبه؛ سه شنبه و چهارشنبه این هفته هم جلسه علنی دارد.

به گزارش افکارنیوز، در جلسه روز سه شنبه مجلس بیژن زنگنه وزیر نفت حاضر می شود تا به سوال هادی قوامی نماینده  اسفراین، جواد کریمی قدوسی نماینده  مشهد وکلات ، حسینعلی شهریاری نماینده  زاهدان و  حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه پاسخ دهد.

بر اساس اطلاع خبرنگار ما بخشی از سوالات این نمایندگان در خصوص خام فروشی و واگذاری طرحهای نفتی، تشکیل کلوپ نفتی در وزارت نفت و نقش برخی آقازاده ها و بستگان مقامات در آن و تصمیم وزارت نفت برای برند سازی جایگاه‌های عرضه سوخت است.

نمایندگان معتقدند فامیل های قدرت و ثروت در خام فروشی، واگذاری طرحهای نفتی و افزایش صادرات نفت خام نقش دارند و نفوذ این افراد باعث شده تا نفت قبل از تبدیل به فراورده و بهره وری از آن، صادر شود و سود نفت به جیب دیگران رود و این خلاف اقتصاد مقاومتی و بی توجهی به ظرفیت ها و استعدادهای نیروهای داخل است.

همچنین نمایندگان تاکید دارند که برند سازی جایگاه‌های عرضه سوخت مقدمه‌ تسلط باندهای های ثروت و قدرت و باشگاه نفتی بر بخش خصوصی خواهد شد.

نمایندگان مجلس مخالف این سیاست های وزارت نفت هستند و تاکید دارند که اجرای طرحی با عنوان برندسازی جایگاه‌های عرضه سوخت و سیستم حمل‌ونقل فراورده‌ها مقدمه انحصار در این حوزه می‌شود.

به همین دلیل نمایندگان خواستار توضیح وزیر نفت در خصوص در این زمینه ها هستند.

اگر وزیر نفت نتواند روز سه شنبه صحن مجلس را با توضیحات خود قانع کند، به وی کارت زرد داده می شود.

کارت زرد به معنای نارضایتی نمایندگان از عملکرد یک وزیر است و چنانچه یک وزیر سه کارت زرد دریافت کند، در معرض استیضاح قرار می گیرد.