ایرنا: امیر دریابان 'علی شمخانی' با یادآوری قابلیت های برجسته هواپیمای بدون سرنشین آمریكا موسوم به آر كیو ۱۷۰ افزود: این كه جمهوری اسلامی ایران، این نوع پهپاد جاسوسی آمریكا را در اختیار می گیرد، از توانمندی بالای نیروهای مسلح كشورمان حكایت دارد.

وی تصریح کرد: این توانمندی متخصصان متعهد ایرانی قابل از بین رفتن نیست بلکه قابل تکرار و تبدیل شدن به صنعت است.

حساسه های شناسایی ' آر کیو ۱۷۰ ' فراتر از حساسه های نظامی است

رییس مرکز مطالعات راهبردی نیروهای مسلح در بخش دیگری از این گفت و گو یادآور شد: این که پیشرفته ترین هواپیمای شناسایی در اختیار سازمان دفاع آمریکا(پنتاگون) قرار ندارد بلکه در اختیار سازمان جاسوسی این کشور(سیا) است، بدین مفهوم است که حساسه های شناسایی آن فراتر از حساسه های شناسایی نظامی است.

دریابان شمخانی خاطرنشان کرد: آنها در روزهای نخست که تصاویر مربوط به پهپاد آر کیو ۱۷۰ از تلویزیون ایران پخش شد می گفتند آن تصاویر مربوط به ماکت این پهپاد است اما اکنون به دنبال دریافت آن هستند.

در دفاع از حریم هوایی کشورهیچگاه کوتاه نخواهیم آمد

عضو شورای راهبردی روابط خارجی با تاکید بر این که ' در دفاع از حریم هوایی کشورهیچگاه کوتاه نخواهد آمد '، تصریح کرد: آمریکایی ها در صورت ادامه تجاوز به طور طبیعی باید پاسخگوی قوانین بین المللی باشند.

وی تاكید كرد: امروز قانون جنگل بر دنیا حاكم است و این بدان معنی است كه 'هركس توانمندتر متجاوزتر ' اما این معادله ، معادله خوبی نیست و قبل از همه به ضرر خودشان است.