وراجی «مک مستر» علیه ایران

او حین حضور در موسسه «پالسی اکسچنج» در واشنگتن گفت: «ما باید با اقدامات بی‌ثبات‌کننده (ایران)(!) مخصوصا در سوریه مقابله کنیم و مانع حمایت آن از نیروهای نیابتی‌اش و همچنین مسیرهایی دستیابی این کشور به سلاح های هسته ای شویم.»

وی همچنین حمایت خود را از تحریم‌های خارج از توافق هسته‌ای ایران اعلام کرد و رویکرد باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا را که توافق هسته ای را یک نقطه کانونی در قبال ایران قلمداد کرده بود، مورد انتقاد قرار داد.

مشاور امنیت ملی آمریکا، قطر و ترکیه را به حمایت مالی از ایدئولوژی افراط‌گرایانه که به طور مستقیم منافع غرب را هدف قرار می‌دهد، متهم کرد و گفت: عقاید افراطی تهدید بزرگی برای هر تمدن محسوب می شود. ما پیش از این توجه لازم به ایدئولوژی افراط‌گرایانه که به وسیله برخی مراکز و سازمان ها منتشر می شد، نداشتیم.

او همچنین قطر و ترکیه را از حامیان اصلی اخوان المسلمین دانست و این امر را علت تیرگی روابط غرب با ترکیه طی سال های اخیر دانست.

وی با اشاره به نقش پررنگ چین و روسیه در خاورمیانه ادامه داد: ما با تهدید روسیه مواجه هستیم. این کشور به دنبال نسل جدیدی از جنگ است. از نگاه کاخ سفید، چین و روسیه قدرت های تجدید نظر طلب هستند که به متحدان آمریکا حمله کرده و موجب تضعیف نظم بین المللی می شوند.

مک مستر درباره سیاست اصلی واشنگتن در قبال کره شمالی گفت: آمریکا به دنبال تغییر حکومت کره شمالی نیست بلکه بر جمع آوری سلاح های اتمی در شبه جزیره کره تاکید دارد.