حبیبی: موشک‌های انصارالله ساخت شوروی هستند

محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران این حزب اظهار داشت: افراد صاحب‌نظر و دلسوزان جامعه نسبت به بودجه سال 97 نقدهایی دارند که باید دولت به آنها توجه کند. بودجه فعلی برطرف کننده رکود، بیکاری، گرانی نیست. دولت طی 4 سال گذشته توفیق قابل توجهی برای حل مشکلات مردم نداشته است. حزب موتلفه اسلامی بارها درباره بودجه به دولت‌ها نظر داده است و امیدواریم نمایندگان مجلس با عمل به این نظریات، بخشی از مشکلات بودجه را رفع کنند.

وی افزود: مراجع عظام تقلید واقعاً دغدغه معیشت مردم را دارند. دولت هنوز در فضای تصدی‌گری در همه امور اقتصادی است. اجرای سیاست‌های اصل 44 و اقتصاد مقاومتی در چم و خم سیستم بروکراسی گیر کرده .

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: دولت قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار را رها کرده است و به راه حل‌های این قانون برای برون رفت از مشکلات اقتصادی به ویژه رکود عمل نمی‌کند. اکثر مشکلات بخش مردمی اقتصاد به قوت خود باقی مانده است.

حبیبی در ادامه با اشاره به اظهارات اخیر نماینده آمریکا در سازمان ملل درخصوص حوادث یمن، تصریح کرد: هر روز تعداد زیادی کودک و زن و مردم بیگناه یمن، تحت شدیدترین بمباران‌ها از سوی سعودی‌ها به فجیع‌ترین وضعی به شهادت می‌رسند. آمریکا و انگلیس منبع اصلی تأمین کننده سلاح امارات و عربستان هستند. چرا باید این کشتار جمعی هر روز ابعاد تازه‌ای به خود بگیرد.

وی اضافه کرد: چرا وقتی ارتش یمن پاسخ این تجاوز را با موشک می‌دهد، نماینده آمریکا می‌گوید موشک را تهران به آنها داده است درحالی که واشنگتن و لندن همه نوع سلاح در اختیار ریاض قرار می‌دهند و شریک جنایات سعودی هستند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: سازمان ملل بارها گفته است ایران نقشی درخصوص موشک‌های یمنی ندارد. یمن موشک‌هایی را که در زمان عبدالله صالح از شوروی سابق گرفته، بهینه‌سازی کرده است و اکنون از خود بخوبی دفاع می‌کند. چرا ریاض این امر را پنهان می‌کند.

حبیبی به بدعهدی آمریکا در برجام اشاره کرد و گفت: تصویب دو قانون جدید در مجلس نمایندگان آمریکا علیه ایران گامی دیگر برای نقض برجام بود. آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها باید امروز بگویند چه چیزی از برجام غیر از عمل ایران به تعهدات خود، باقی مانده است.

وی سفر هیئت بحرینی به سرزمینهای اشغالی را ننگ سران بحرین و همدستان آن بویژه عربستان خواند و تاکید کرد: در اوج اشغالگری و اعلام واشنگتن برای انتقال سفارتخانه آمریکا به قدس اشغالی یک هیئت از بحرین به سرزمینهای اشغالی می‌رود؛ مفهوم این سفر جز خنجر زدن از پشت به فلسطینی‌هاست؟

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین اوج‌گیری مبارزات فلسطینی‌ها در کرانه باختری رود اردن را نشانه‌های نویدبخش از انتفاضه سوم خواند.

حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گرامیداشت روز حوزه و دانشگاه، اظهار کرد: حوزه و دانشگاه مسئولیت برپایی تمدن نوین اسلامی را عهده دارند. این مهم محقق نمی‌شود مگر آنکه حوزه و دانشگاه از مبانی علم سکولار فاصله بگیرند و به ویژه در دانشگاه، علوم انسانی اسلامی شکل بگیرد.

وی گفت: باید از نسبت حوزه و دانشگاه با نظام اسلامی تعریف دقیقی تبیین و تدوین شود. دانشگاه موظف‌اند کادر لازم و متعهد برای نیروی اجرایی کشور را تربیت کنند تا این کادر، نظام اسلامی را در رسیدن به اهداف الهی خود یاری کند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به بودجه 97 گفت: افزایش حامل‌های انرژی در سال آینده اگر درست مدیریت نشود به تورم و گرانی‌ها دامن می‌زند و دولت نمی‌تواند تبعات آن را در دیگر بخشهای اقتصاد کنترل کند. همچنین دولت در مساله حذف 30 میلیون از یارانه‌بگیرها، در حالی که قیمت حامل‌های انرژی به ویژه بنزین گران می‌شود، باید برنامه دقیقی برای روشنگری و رفع مشکلات انجام دهد.

حبیبی افزایش غیرمتعارف هزینه‌های جاری دولت را مورد انتقاد قرار داد و گفت: با این هزینه‌های گزاف که بر بیت‌المال مسلمین تحمیل می‌شود مردم سؤال می‌کنند چرا خدمات دولت افزایش نیافته و بودجه عمرانی کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: کارکرد اقتصادی دولت به گونه‌ای است که حتی صدای شرکای خودشان را در جبهه اصلاحات در آورده است تا جایی که نقدهای اصلاح‌طلبان بسیار شدیدتر از نقدهای اصولگرایان است. حتی برخی اقتصاددانان طرفدار دولت سخن «بحران معیشت» به میان آورده‌اند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه اجلاس استانبول را گام مثبتی برای محکومیت رژیم اشغالگر قدس خواند و گفت: مواضع برخی کشورهای عربی نشان می‌دهد آمریکایی‌ها در این جنایت جدید با آنها هماهنگی کرده‌اند. این خیانت از چشم مردم مسلمان جهان پنهان نمی‌ماند.

حبیبی همچنین با اشاره به سفر وزیر خارجه انگلیس به تهران خاطرنشان کرد: انگلیسی‌ها نباید انتظار مصونیت جاسوسان خود در تهران را داشته باشند. قوه قضائیه ما مستقل است و در مورد جاسوسان انگلیسی بر اساس رأی هیئت منصفه‌ای به اندازه بر افکار عمومی ملت ایران تصمیم می‌گیرد.

وی گفت: دولت انگلیس باید بدهی خود را به دولت ایران بپردازد و مسائل جاسوسی لندن را با آن مرتبط نکند.