آنان که پشیمان شدند و آنان که لجاجت کردند

گروه سیاسی- یکی از این بازیگران زن باران کوثری است که در اینستاگرام درباره عوارض خروج از کشور نوشت: یه توییت جالب خوندم، مضمونش این بود: یعنی یه سفر خارج رفتن جریمه‌اش (چون این دیگه عوارض نیست، جریمه است) از جریمه‌ای که دادگاه برای قاضی مرتضوی در نظر گرفته بیشتره...

به گزارش افکارنیوز، وی چند روز بعد نیز در پستی بیان کرد: من، باران کوثری، هیچ کجا از رای ای که به حسن روحانی دادم ابراز پشیمانی نکردم. من رای دادم که فرصت نقد و تکرار مطالباتم رو داشته باشم. طبیعتا من هم مثل هر کس دیگه ای براساس خواسته ها و نیازهای خودم و توصیهٔ کسانی که قبولشون دارم کاندیدای موردنظرم رو انتخاب می کنم و این نه خودخواهی است نه به فکر مردم نبودن، این یعنی رییس جمهور براساس نیاز اکثریت انتخاب شود، اگر کاندیدای موردنظر شما انتخاب نشده یعنی خواسته هایتان در اولویت اکثریت نیست. مطمئنم نقد امثال من به این دولت اگر بیشتر از بقیه نباشد کمتر نیست، فکر می کنم از همین صفحهٔ اینستاگرام هم این مشخص است. خیلی متاسفم که روند کند تحقق وعده های دولت این طور بهانه به دست صفحه ها و آدم های تندرویی داده که ما را سیبل خالی کردن خشمشان از شکست در انتخابات کرده اند اما من از رای ام پشیمان نیستم، تکرار می کنم رای ندادن در انتخابات ریاست جمهوری جز گزینه های من نیست و در بین نامزدهای انتخابات 1396 حسن روحانی همچنان انتخاب من و نقد دولتی که به آن رای دادم حق طبیعی من است.

مهرداد صدیقیان از دیگر بازیگران جوان کشوردرباره عوارض خروج از کشور در اینستاگرام نوشت: لابد اونایی که این طرح رو دادن گمان می‌کنند کسانی که با دلار ۴۲۰۰ تومانی خارج می‌رن حتماً ثروتمندن! بدون هیچ توجیهی پول گزاف می‌گیریم ازشون… فکر کنم کارتون رابین‌هود رو دیدن آقایون! فقط تا آخر ندیدن! وسطش برق رفته! چون آخرش از پولدارا می‌گرفت می‌داد به فقیرا.

حدیث میرامینی نیز نوشت: «جالبه که هنوز داریم بهش می‌گیم عوارض خروج، به قول یه دوستی این دیگه عوارض نیست، جریمه خروج از کشوره.» این لایحه البته چشمه طنز بعضی از هنرمندان را هم جوشان کرده است. 

نوید محمد زاده نیز با انتشار دیالوگ ماندگار شخصیت محسن فیلم «ابد و یک روز» و انتشار عکسش در استوری، به اشتراک گذاشته است:: «سمیه نرو، اگه رفتی بار اول ۲۲۰ هزار تومان، دفعه دوم، ۳۳۰ هزار تومان، دفعه سوم ۴۴۰ هزار تومان باید عوارض خروج از کشور بدی.»

آنچه از سخنان باران کوثری و دیگر سلبریتی ها می توان فهمید این است که آنها تنها تابع هیجانات هستند و معمولا در مسائل اجتماعی به جای برخورد منطقی با قضایا درموجی احساسی ایجاد می کنند زیرا همچون شغلشان دوست دارند دیده شوند.

پشیمانی این روزهای سلبریتی ها از رای به روحانی همان قدر هیجانی به نظر می رسد که حمایتشان از وی نیز در انتخابات هیجانی بود.

سوال اینجاست خانم باران کوثری که می گوید از رای به روحانی پشیمان نیست و دغدغه عوارض خروج از کشور دارد چرا در برابر وضعیت معیشتی مردم نگرانی ندارد؟ چرا وقتی کارگران یک کارخانه ماهه ها حقوق نگرفته اند سکوت می کند؟ 

مردم امروز همچون بسیاری از سلبریتی ها که دغدغه زایمان در خارج از کشور را دارند و دائم به سفرهای مختلف تفریحی می روند دغدغه عوارض خروج از کشور ندارند، خانم کوثری کشاور نیست که وقتی وزیری به این قشر زحمتکش توهین می کند پشیمان شود، خانم کوثری زلزله زده نیست که بداند زلزله زدگان در سرما این شب ها چه می کشند و دریغ از کمک کمک دولت و ماجرای کانکس. اگر باران کوثری زلزله زده بود پشیمان بود.

آنهایی که به روحانی در انتخابات رای ندادند این روزها بیشتراز روحانی حمایت می کنند زیرا نظام را دوست دارند نه مانند سلبریتی های جو زده که هر روز اگر تصمیمی در این کشور گرفته می شود بر خلاف میلشان بود شروع به هشتگ گذاشتن کنند.

مردم این روزها درد مشکلات معیشتی دارند، بسیاری از مردم به دلیل نداشتن شغل در تامین مایحتاج زندگی خود مانده اند که اگر باران کوثری هم مشکلات اینچنینی داشت از رای خود پشیمان بود.

گویا برخی سلبریتی ها لجاجت دارند، لجاجت با حمایت از مردم، لجاجت با جریان انقلاب، لجاجتی که نمی خواهند بگویند از رای خود پشیمان هستند ، لجاجتی که باعث می شود در مقابل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم سکوت کنند اما در مقابل افزایش عوارض خروج از کشور اینگونه واکنش نشان دهند.