باید کارى کنیم که مردم تغییر را احساس کنند

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در همایش استانداران سراسر کشور که در وزارت کشور برگزار شد با اشاره به وظایف استانداران، اظهار کرد: در دولت قبل مسئولیت بسیار زیادی بر عهده استانداران بود.

وی ادامه داد: دولت باید با عهد و پیمانى که با مردم بسته پا بر جا بماند. باید گام‌هاى محکمى براى تحقق وعده‌ها برداریم، چرا که مهمترین رسالت ما تحقق وعده‌هاى داده شده به مردم بوده و مردم نباید احساس کنند این وعده‌ها فراموش شده است

 معاون اول رئیس‌جمهور افزود: برخى می‌خواهند به هر قیمتى مردم را امیدوار کنند، اما باید کارى کنیم که مردم تغییر را احساس کنند. جامعه باید احساس کند دولت دارد و این دولت انتظارات انها را برآورده می‌کند، دولت‌دارى مسئله بسیار مهمى است.

 جهانگیری تصریح کرد: تضعیف حس دولتدارى در مردم موجب آسفتگى و بروز گروه‌هاى خودسر می‌شود. تقویت حس دولتدارى امنیت و ثبات را به جامعه باز می‌گرداند، مبناى کار ما باید رضایت مردم باشد و دولت باید از ابزارهاى خود استفاده کند تا رنج مردم کاهش یابد.

وی با اشاره به خدمت‌رسانی به مردم توسط دولت ادامه داد: نباید اجازه داد فرصت خدمت به مردم از دست برود، دولت نباید در جاى سایر قوا بنشیند و هیچ دستگاهى هم نباید به امور قوه مجریه ورود کند. اگر دولت ضعیف شود نظام هم ضعیف خواهد شد. خدمت به مردم و توجه به مطالبات آنها از مهم‌ترین وظایف ماست.

  معاون‌ اول رئیس‌جمهور گفت: از تمام توانمندى کشور باید براى پیشرفت استفاده کرد. امروز حل مشکلات اقتصادى کشور نیازمند اجماعى است که همه آن را بپذیرند.

جهانگیری با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور افزود: تدبیر و امید شعار نیست و راهبردى است که باید در همه دستگاه‌هاى ما جارى باشد. عده‌اى گفتند وضعیت اقتصادى کشور بد است، خیر! وضعیت اقتصادى کشور را بد کردند، اما امروز وضعیت اقتصادى کشور در مسیر درستى قرار دارد و باید به آن کمک کنیم تا بهتر حرکت کند.

وی ادامه داد: ستاد اقتصاد مقاومتى باید جدى گرفته شود و در سیاست‌ها باید آن را بکار بگیریم. از مقام معظم رهبرى براى ابلاغ سیاست اقتصاد مقاومتى تشکر می‌کنم و از ایشان می‌خواهم همچنان ما در اجراى این سیاست حمایت کنند. رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند اقتصاد مقاومتى باید نافذالکلمه باشد در حالى که اکنون این وضعیت در اقتصاد مقاومتى وجود ندارد.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به بودجه در نظر گرفته شده برای صنایع خاطرنشان کرد: ٢٠ هزار میلیارد تومان اعتبار براى صنایع کوچک و بزرگ در نظر گرفته شده است. پول بیت‌المال باید به دست کسی برسد که براى مردم شغل ایجاد می‌کند.

جهانگیری ادامه داد: هرکس فکر می‌کندنباید از دولت پول بگیرد، پول را پس بدهد، ما با طیب خاطر این پول را از آنها می‌گیریم، اگر هم کسی از دولت پول می‌گیرد علیه دولت جوسازى نکند. بودجه در ایجاد شغل چندان تاثیرى ندارد، چرا که سرمایه‌گذارى و تولید در این زمینه موثر است و اشتغال اینگونه شکل خواهد گرفت.

 معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه منابعی هم برای نوسازی بخش صنعت پیش‌بینی کرده‌ایم گفت: سیاست‌هایی در دوره‌ای اتخاذ شده و آسیب زده‌اند، باید آنها را آسیب‌شناسی کنیم و با اصلاحات اجر‌ایش را ادامه دهیم.

وی گفت: با پول نمی‌‌توانیم مسئله اشتغال را حل کنیم، بلکه با تدبیر این کار انجام شدنی است.

جهانگیری ادامه داد: آمارها نشان داده که دولت توانایی ایجاد 700 هزار شغل را دارد، ما نباید اجازه بدهیم جاهایی که این شغل‌ها را ایجاد می‌کند آسیب ببیند.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ممکن است دولت قیمت حامل‌های انرژی را افزایش دهد، نباید اجازه بدهیم عده‌ای اقدام به افزایش کالاها  کنند، هیچ کس نباید به بهانه اینکه ممکن است قیمت حامل انرژی افزایش یابد، اجناس را گران کند.