شناختن عاملان بدهی‌های کلان استقلال و پرسپولیس حق مردم است

سیدفرید موسوی سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین پیگیری‌های این فراکسیون درباره موضوع بدهی‌های دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: توضیحاتی که اعضای هیئت مدیره دو باشگاه در نشست این فراکسیون به ما ارائه دادند، قانع‌کننده نبود و در آنها ابهاماتی وجود داشت.

وی افزود: تصمیم بر آن شد که نشست بعدی در کمیسیون فرهنگی برگزار شود تا با حضور وزیر ورزش به عنوان رئیس مجامع فدراسیون‌ها و باشگاه‌های ورزشی در آنجا سؤالات خود را مستنداً مطرح و ابهامات را برطرف کنیم.

موسوی درباره تقاضای تحقیق و تفحص از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: در ادامه، تقاضای تحقیق و تفحص را به صحن علنی ارجاع خواهیم کرد و پس از موافقت اکثریت نمایندگان با آن، موضوع را کلید خواهیم زد.

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تداوم این روند به صلاح فوتبال کشور نیست، گفت: خصوصی‌سازی یکی از راهکارها برای حل ابهاماتی است که در نحوه اداره باشگاه‌ها وجود دارد و این حق مردم است که حال که خصوصی‌سازی صورت نگرفته است بدانند چه کسانی در استقلال و پرسپولیس سوءمدیریت داشتند و در وضعیت موجود و بدهی‌های به وجود آمده ذی مدخل هستند؟

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس نسبت به ابهامات مدیریتی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بی‌تفاوت نخواهند بود، خاطرنشان کرد: بی‌تفاوتی‌ها در گذشته موجب شده است امروز با حجم عظیم بدهی‌های این دو باشگاه مواجه باشیم.

نماینده مردم تهران درمجلس شورای اسلامی گفت: اطمینان داریم که تحقیق و تفحص از نحوه اداره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس منشا برکاتی برای آینده این دو باشگاه و فوتبال کشور خواهد بود.

یادآور می‌شود تقاضای تحقیق و تفحص از منابع و مصارف و نظام مدیریت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در 10 سال اخیر روز 12 مهر تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شد. 

در این تقاضای تحقیق و تفحص سؤالات ذیل مطرح شده است:

1- درآمدهای دو باشگاه پایتخت در 10 سال اخیر و محل آنها چگونه است؟

2- مصارف و هزینه دو باشگاه پایتخت در 10 سال اخیر و محل آنها چگونه است؟

3- جریمه‌های ملی و بین‌المللی دو باشگاه و دلایل آنها در 10 سال اخیر چقدر بوده است؟ 

4- ساز و کار نظارتی و راهبری دو باشگاه و آئین‌نامه‌های اداری و مالیاتی چگونه است؟

5- تغییرات سازمانی و انتصابات ستادی دو تیم با چه ساز و کاری و براساس چه شاخصه‌هائی و با چه سوابقی صورت گرفته است؟