مصباحی‌مقدم: رسیدگی به نیازمندان از مطالبات همیشگی رهبر انقلاب است

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز،‌ با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب از دولت در مورد مسائل اقتصادی، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دو فاز اقدامات بلندمدت و کوتاه‌مدت مطالبات اقتصادی خود را از دولت مطرح کردند که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تأکید مصرانه بر عملی کردن آن در فاز بلندمدت تعریف می‌شود.

مصباحی مقدم با تأکید بر اینکه دولت باید از ظرفیت‌های داخلی برای اقتصاد ملی استفاده کند، یادآور شد: تنها کمتر از 20 درصد اقتصاد ما مربوط به روابط بین‌الملل است؛ لذا حل مشکلات تولید و اشتغال باید از طریق ظرفیت‌های داخلی صورت گیرد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز بابیان اینکه سرمایه‌گذاران خارجی سرمایه‌ای برای اشتغال نمی‌آورند بلکه به سراغ بالادستی‌های نفت و گاز می‌روند، افزود: بنابراین  جذب نیروی انسانی برای سرمایه‌گذاری خارجی انتظار بیهوده‌ای است.

وی با تأکید بر اینکه در اقتصاد داخلی ظرفیت زیادی برای فعالیت، کسب‌وکار و تولید وجود دارد، تصریح کرد: ما به‌شدت دچار مصرف انرژی هستیم که اگر دولت از این شدت مصرف بکاهد نیروی انسانی بسیاری برای بهینه‌سازی مصرف انرژی جذب می‌شود.

مصباحی‌مقدم بخش دیگری از مطالبات رهبری را مربوط به رسیدگی فوری به نیازمندان جامعه عنوان کرد و افزود: کسانی که هزینه تأمین زندگی خود و قدرت ایجاد شغل ندارند باید تحت پوشش قرار بگیرند و تا از طریق شغل آبرومند زندگی خود را بگذرانند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی همچنین تأکید کرد: ایجاد اشتغال در روستاها به‌خوبی ممکن است و می‌توان با ایجاد تعاونی از تولید تا مصرف در این زمینه فعالیت‌های خوبی را صورت داد.

وی بابیان اینکه براثر گذشت زمان گفتاردرمانی مسئولان اثر خود را از دست می‌دهد یادآور شد: اگر فضای گفتاردرمانی استمرار داشته باشد ممکن است عده‌ای اعتراض کنند و زبان توجیه و توضیح نیز برای آن نباشد تا این افراد قانع شوند چراکه دیگر نمی‌توانند به وعده‌ها دل‌خوش کنند.

مصباحی مقدم در پایان اظهار داشت: جامعه به آرامش نیاز دارد،‌ ازاین‌رو مناسب است نمایندگان با حضور در بین مردم به آن‌ها توضیح دهند در غیر این صورت ممکن است حرکت‌های خودجوش مردمی دچار انحراف، سوءاستفاده و بحران شود.