تبریک مقامات ایرانی به بلاروسی‌ها

در پیام رئیس جمهوری اسلامی ایران خطاب به «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهوری بلاروس، ضمن تبریک سال نو میلادی ابراز امیدواری شده که در پرتو آموزه‌های پیامبران الهی و با اتکاء به اصل همزیستی مسالمت آمیز، گفت وگو و تعامل صاحب نظران و پیروان ادیان الهی، سال 2018 مملو از معنویت عزت، رفاه و عاری از خشونت برای تمامی مردم جهان باشد. 
همچنین «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهوری با ارسال پیامی به عنوان «آندره کوبیاکف» نخست وزیر بلاروس، با آرزوی سعادت و شادکامی برای وی، ملت و دولت بلاروس، ابراز امیدواری کرد که در سال 2018 شاهد گسترش صلح و آرامش و نشاط برای همه پیروان ادیان الهی در سراسر جهان باشیم.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نیز در پیامی خطاب به «ولادیمیر ماکی» همتای بلاروسی خود، ضمن تبریک میلاد حضرت مسیح (ع) و فرارسیدن سال نو، بر تلاش و همکاری دو کشور در راستای استقرار صلح و آرامش و رفاه جامعه بشری تاکید کرد.
ایران و بلاروس روابطی عالی دارند و دو کشور در عرصه هایی همچون سیاسی، اقتصادی صنعتی و فناوری ها با یکدیگر همکاری می کنند. 
جمهوری بلاروس به مساحت 207 هزار و 600 کیلومتر مربع و با نزدیک 10 میلیون نفر جمعیت در شرق اروپا هم مرز با روسیه، اوکراین، لهستان و لیتوانی قرار دارد و پس از فروپاشی سال 1991 شوروی، استقلال یافت.
بلاروس به دلیل حفظ و تقویت توانمندی های صنعتی، فناوری، علمی، پزشکی، تولیدی و اقتصادی دوره حاکمیت کمونیسم، پس از روسیه از 13 کشور دیگر برآمده از فروپاشی شوروی پیشرفته تر است.