در دیدار امیر حاتمی با وزیر پاکستانی چه گذشت؟

وزیر دفاع کشورمان در دیدار با وزیر تولیدات دفاعی پاکستان بر ضرورت توسعه همکاری دفاعی بین دو کشور تاکید کرد.

امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع در دیدار با رانا تنویر حسین وزیر تولیدات دفاعی پاکستان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان صرف نظر از مرزهای مشترک، از اشتراکات تاریخی، فرهنگی و دینی عمیقی برخوردارند، اظهار داشت: پاکستان جایگاه ویژه‌­ای در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در منطقه دارد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بر توسعه روابط با کشور دوست و برادر پاکستان در تمامی عرصه­‌های روابط دوجانبه و منطقه­‌ای تاکید دارد، افزود: دیدارهای متقابل مقامات دفاعی و نظامی دو کشور زمینه ساز توسعه روابط دو جانبه و تحکیم ثبات و امنیت در منطقه خواهد بود.

 

وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تجربه سال­‌های اخیر اهداف و نیات جنایتکارانه آمریکا را برای کشورهای مستقل منطقه روشن کرده است، خاطرنشان کرد: آمریکا و رژیم­ صهیونیستی بزرگ­ترین و خطرناک­ترین حامی تروریسم در منطقه بوده و افراط­ گرایی زاده سیاست‌های آمریکا در منطقه است.

امیر حاتمی با بیان اینکه معتقدیم بهترین راه­ حل برای خروج از فشارهای آمریکا، همکاری کشورهای منطقه است، اضافه کرد: یکی­ از وقایع و تحولاتی که در منطقه غرب آسیا (سوریه، عراق، یمن و افغانستان) می‌­گذرد، محصول نیات شوم و بدخواهانه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای کشورهای اسلامی است.

وی با بیان اینکه داعش همچنان به عنوان یک تهدید منطقه­‌ای و بین­ المللی می­‌تواند ثبات و امنیت منطقه را تحت تاثیر قرار دهد، ادامه داد: معتقدیم بحران­‌های موجود در سوریه و یمن راه­ حل نظامی ندارد و باید از طریق مذاکره و روش­‌های سیاسی حل و فصل شود.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد پاکستان به عنوان یک کشور مهم و معتبر در جهان اسلام در راستای منافع امت اسلامی همچون گذشته نقش مثبتی در روند تحولات منطقه­‌ای ایفا کند.

وی با ضروری خواندن توسعه ارتباطات و همکاری‌های میان کشورهای آسیایی، از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری­‌های دفاعی فنی فی­ مابین دو کشور استقبال کرد.

رانا تنویر حسین وزیر تولیدات دفاعی پاکستان نیز در این دیدار با اشاره به تعامل هیئت‌های نظامی و دفاعی پاکستان و ایران و تقویت روابط دو کشور در راستای افزایش امنیت منطقه اظهار داشت: ایران نقش خطیر و حساسی در منطقه ایفا می­‌کند و حمایت پاکستان از ایران در مجامع مختلف بین­ المللی، ضریب امنیت منطقه را افزایش خواهد داد.

وی تحکیم امنیت و ثبات در مرزهای دو کشور را زمینه ساز توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری فی ما بین تهران ـ اسلام آباد دانست و بر ضرورت تقویت همکاری‌های نظامی و انتظامی برای مقابله مشترک با شرارت های مرزی تاکید کرد.

وزیر تولیدات دفاعی پاکستان بر لزوم همکاری‌های دو کشور در حوزه دریایی و توسعه کشتیرانی و همکاری میان بنادر ایران و پاکستان به ویژه بنادر چابهار و گوادر تاکید و آن را برای امنیت و ثبات در منطقه مفید ارزیابی کرد.