بررسی حادثه سانچی در کمیسیون انرژی با حضور مسئولین مربوطه

گروه سیاسی- علی گلمرادی نماینده ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام (ره) در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با با اشاره به تصادف کشتی چینی با نفتکش ایرانی سانچی در آبهای سرزمینی کشور چین و کشته شدن همه 32 سرنشین آن گفت: هم مجلس و هم دولت باید با تلاش کنند تا ابهامات موجود در مورد این حادثه را برطرف کنند.

وی افزود: در روزهای گذشته و بخصوص بعد از غرق شدن کشتی ایرانی، شایعاتی در سطح جامعه مطرح شده که باید از طریق بررسی های کارشناسی شده و همه جانبه در جهت تنویر افکار عمومی اقدام شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با ابراز تاسف از کشته شدن 32 سرنشین این کشتی، افزود: کمیسیون با حساسیت خاصی این مساله را دنبال می کند و از مسئولین امر هم توضیح می خواهد و هم گزارش عملکرد.

گلمرادی تاکید کرد: قطعا عضو کمیسیون انرژی حادثه کشتی سانچی را با حضور مسئولین مربوطه بررسی می کند و از مسئولین وزارت نفت، شرکت نفتکش و وزارت تعاون بعنوان سهامدار شرکت نفتکش دعوت می کند تا با حضور در جلسه کمیسیون درباره دلایل بروز حادثه توضیح و گزارش دهند.

وی افزود: بی تفاوتی نسبت به عوامل حادثه چه عمدی و چه سهوی که نیازمند تحقیقات و بررسی های همه جانبه می باشد، برای ملت و خانواده های داغدار نگران کننده و جای گله مندی است.

کشتی نفت‌کش سانچی شنبه گذشته از عسلویه به سمت کره جنوبی حرکت کرد.

این کشتی حامل میعانات گازی بود که در نزدیکی استان شانگهای با یک کشتی باربری چینی تصادف کرد.

این کشتی هشت روز در آتش سوخت و  روز یکشنبه 24 دی ماه بطور کامل غرق شد.

 طول این نفتکش ۲۷۴ متر بود و با پرچم پاناما بر روی دریا تردد می‌کرد.

تا کنون فقط جسد سه نفر پیدا شده است و از سرنوشت بقیه افراد اطلاعی در دست نیست.