نامه اعتراضی بسیج دانشجویی 129 دانشگاه به رئیس جمهور

 بسیج دانشجویی 129 دانشگاه کشور در اعتراض به لایحه «اصلاح و دائمی کردن قانون مدیریت خدمات کشوری» و حذف دوران تحصیل از سنوات خدمت، خطاب به رئیس جمهور، نامه‌ای تنظیم کرده‌اند.

در این نامه خطاب به ریاست محترم جمهور آمده است: در مصوبه اخیر هیأت وزیران مبنی بر اصلاح و دائمی نمودن قانون مدیریت خدمات کشوری، شاهد بندی در آن بودیم که نه تنها به پیکره آموزش و پرورش صدمه جدی وارد خواهد کرد بلکه ممکن است آینده کشور را به مخاطره بیندازد.

در تبصره 2 بنده 51 این قانون حذف دوران تحصیل از سنوات خدمت آمده است. همان‌طور که مستحضرید محاسبه دوران تحصیل در سنوات خدمت یکی از مزایا و مشوق‌هایی است که داوطلبان و نخبگان برای انتخاب و روی آوردن به دانشگاه‌های بورسیه و در صدر اهمیت آنها، دانشگاه‌های فرهنگیان مدنظر قرار می‌گیرند.

با تصویب این قانون و حذف این فاکتورهای مشوق، به زودی شاهد رکود و بی‌رغبتی نخبگان برای حضور در دانشگاه‌های فرهنگیان خواهیم بود و علی‌رغم تأکیدات مکرر مقام معظّم رهبری، جایگاه این دانشگاه‌ها دچار تزلزل خواهد شد.

شما در جایگاه ریاست جمهوری کشور باید بیشترین دغدغه را در جهت تقویت مراکز تربیت معلم برای تضمین تربیت موفق نسل‌های آینده کشور داشته باشید لذا از جنابعالی درخواست پیگیری جدی در جهت لغو این بند از قانون خدمات کشوری را داریم.

ومن الله التوفیق