خاطره محسن رضایی از فعالیت‌های پیش از انقلابش

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همانقدر که دوران هشت سال دفاع مقدس حضور پررنگی در  فرماندهی و دفاع از مرزهای کشور داشته، در دوران قبل از انقلاب اسلامی هم از مبارزین فعال بوده است. 

با فرا رسیدن  ایام دهه فجر و جشن پیروزی انقلاب، محسن رضایی نیز با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش با ذکر خاطره‌ای از مبارزات ضد رژیم پهلوی، یاد آن دوران و مبارزان جان برکفش را گرامی داشت. 

محسن رضایی در اینستاگرام خود نوشت: 

" عملیات گروه منصورون ...شهر کاملاً ملتهب بود. ارتش در اهواز حکومت نظامی اعلان کرده بود و تانک ها وارد خیابان شده بودند. روی تانک ها تعداد زیادی چماق به دست نشسته بودند و جاوید شاه می گفتند. آنها برای ایجاد رعب و وحشت از روی خودروهایی که در کنار خیابان پارک شده بود، رد می شدند؛ جلوی برخی از خودروهای سواری را می گرفتند و از مردم می خواستند که جاوید شاه بگویند و به امام توهین کنند. من و شهید جهان آرا در یکی از خیابان ها مقابل حرکت تانک ها آرایش گرفتیم و به محض آن که در ابتدای خیابان ظاهر شدند، با کلاشینکف به آنها حمله کردیم. آنها غافلگیر شده بودند و نمی دانستند چه کار کنند...ما تیراندازی می کردیم و همزمان شعار الله اکبر، درود بر خمینی و مرگ بر شاه می دادیم. پس از تیراندازی سوار خودرو شدیم و از منطقه فاصله گرفتیم. این اقدام روحیه انقلابی مردم را افزایش داد . همان روز اطلاعیه ای به نام منصورون در خصوص حمله به تانک ها و چماق به دست ها صادرکردیم. در عملیات گروه منصورون آقایان علی شمخانی،غلامعلی رشید ، محمدباقر قاضیانی و محمد فلاح حضور فعال داشتند.

از کتاب « راه» ( خاطرات شفاهی دکتر محسن رضائی ) ".

 محسن رضایی