بیانیه حزب مردم‌سالاری در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

حزب مردم‌سالاری به مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز چهلمین بهار آزادی اطلاعیه‌ای صادر کرد و ضمن دعوت از مردم برای حضور گسترده در راهپیمایی با شکوه 22 بهمن، تمامی مسئولان را به تلاش جدی‌تر برای رفع دغدغه‌ها و مطالبات مردم و تحقق کلیه آرمان‌های اولیه انقلاب اسلامی دعوت کرد.

در ابتدای این بیانیه آمده است: انقلاب شکوهمند اسلامی ‌با رهبری بی‌نظیر امام‌خمینی(ره) در حالی ‌وارد چهلمین سال عمر خود می‌شود که دستاوردهای انقلاب طی این چهار دهه که با محوریت شعار کلیدی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی تبلور یافته بود، هر سال بیش از گذشته، این حقیقت غیرقابل انکار نمایان می شود‌ که انقلاب اسلامی، یک انقلاب صد در صد مردمی بود که اثبات کرد، مردم با وحدت کلمه وانسجام خویش می‌توانند هر رویدادی را رقم زده ‌‌و هر تغییری را شکل دهند.

این بیانیه می‌افزاید: طبیعتا نیل به تمام اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی، هم از آن جهت که اهدافی والا و متعالی بوده و هم از آن جهت که موانع متعددی در داخل و خارج از کشور پیش روی آن قرار داشته است، طی این چهار دهه عملا امکان‌پذیر نشده است. بخشی از آرمانها همچون استقلال سیاسی کشور از بیگانگان  تحقق یافته اما در تحقق برخی دیگر از آرمان‌ها همچون استقلال اقتصادی، آزادی‌های مشروع و قانونی، اهتمام به رکن رکین جمهوریت نظام و مردم سالاری دینی، همچنان در مسیری پر از فراز و نشیب ناتمام قرار داریم. در چنین شرایطی که بخشی از آرمان‌های انقلاب تحقق نیافته و به موازات آن شاهد بروز برخی نابسامانی‌ها همچون فسادهای اقتصادی گسترده که به فساد سیستماتیک تبدیل شده، شاهد اعتراضات مردمی در هفته‌های گذشته بودیم که ‌پیام روشن آن، مطالبه جدی مردم از مسئولان برای تحقق آرمان‌هایی بود که در سال 1357 برای دستیابی به آنها قیام کرده بودند.

حزب مردم سالاری در بیانیه خود تاکید کرده است: اعتقاد داریم ضمن به رسمیت شناختن اعتراضات مردمی و روحیه مطالبه‌گری مردم از مسئولان، لازم است گامهای جدی‌تری برای تحقق مطالبات مردم که درقالب شعارهای انقلاب 57 تبلور یافته بود برداشته شود تا با تقویت اعتماد عمومی وکاهش فاصله بین مردم و مسئولان شاهد تحکیم حلقه‌‌های وحدت کلمه وانسجام همه جانبه ملت که توصیه همیشگی و وصیت‌نامه سیاسی الهی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بوده است باشیم.

در انتهای این بیانیه آمده است: حزب مردم‌‌سالاری از ملت فهیم و سرافراز ایران دعوت می‌کند که در سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور گسترده درراهپیمایی22بهمن، اتحاد خویش را برای جهانیان به ویژه آمریکای مستبکر به رهبری ترامپ نادان به نمایش بگذارد و ثابت کند که هر چند این رئیس‌جمهور جاهل، انسجام واقتدار مردم فهیم و دولت و رهبری ایران را نمی‌خواهد و علنا به ملت سرافراز ایران اهانت می‌کند اما این ملت علی‌رغم نارضایتی از برخی از موضوعات، همچون کوهی استوار پای آرمان‌های انقلاب می‌ایستد و البته این پیام را هم به گوش مسئولان برساند که باید آنان سر از پا نشناخته جهت رفع مشکلات مردم به ویژه مشکلات معیشتی بکوشند تا اعتماد عمومی را همچون گذشته بازسازی و تقویت نمایند. زنده و جاوید باد آرمانهای انقلاب 57 ملت رشید ایران.