افشاگری آیت الله اراکی درباره فعالیت های جریان شیرازی

آیت الله محسن اراکی ظهر امروز در درس اخلاق هفتگی مدرسه علمیه معصومیه با اشاره به اینکه تحریف مرجعیت راستین شیعی و مرجعیت سازی بزرگ ترین خطری است که اسلام به ویژه تشیع را تهدید می کند، گفت: این خطر در طول تاریخ تشیع بی سابقه است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به جریان مرجعیت جعلی شیرازی اشاره کرد و اظهار داشت: ما از وقتی که این جریان را شناختیم علیه مرجعیت راستین و فقاهت عمل کرده و با رهبران دینی همواره از سر عناد مخالفت می کردند.

وی با بیان اینکه جریان شیرازی با عوام فریبی سعی در انحراف در عزاداری های عاشورایی دارد، ابراز کرد: چندین سال قبل همین جریان شیرازی بعداز ظهر روز عاشورا در عراق آتشی بر پا کرد و سعی داشت تا مردم از این آتش عبور کنند و می گفتند «هر کس از این آتش رد شود و پایش بسوزد ولدالزنا است»؛ آیت الله حکیم در آن زمان بلافاصله حکم به حرمت این کار دادند، اما سید محمد شیرازی از سر عناد و لجاجت فتوا به وجوب این کار داد.

آیت الله اراکی با بیان اینکه جریان شیرازی به فتواهایی که می دهند هیچ اعتقادی ندارند و این در حالی است که بزرگان دینی ما به دستورات الهی عمل می کردند و مردم از عمل آن ها دین را می آموختند، تصریح کرد: یک نفر از سران این جریان را سراغ نداریم که قمه زده باشند، اما این کار را برای مردم دیگر واجب و یا مستحب مؤکد می دانند؛ چندی قبل در شبکه ماهواره ای امام حسین(ع) که از سوی لندن پخش می شود، گفته شد که عزاداری شیعیان درست نیست، بلکه عزاداری آن است که برخی مردم در هند انجام می دهند، بدین صورت که روی زمین دراز کشیده تا اسب ها بر بدن شان بتازند؛ حال ما می گوییم اگر این عزاداری خوب است، چرا سید صادق شیرازی به میدان نمی آید و بر زمین پهن نمی شود تا اسب ها از روی بدن اش رد شوند؟

هویت جریان شیرازی بر پایه عوام فریبی بنیان شده است

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با تأکید بر اینکه هویت جریان شیرازی بر پایه عوام فریبی بنیان شده است، عنوان کرد: این افراد سواد ندارند، بلکه تنها از سر هواپرستی و جاه پرستی سعی در انحراف تشیع دارند.

وی با اشاره به اینکه جریان شیرازی درصدد جایگزین سازی تشیع انگلیسی به جای تشیع حقیقی هستند، هشدار داد: این امر سبب می شود تا مرجعیت راستین در این جایگزین سازی نقش خود را از دست داده و در انحصار جریان شیرازی بیفتد.

آیت الله اراکی با بیان اینکه جریان شیرازی مرجعیت را وراثتی می دانند، گفت: آیت الله خویی در آن زمان رسماً اعلامیه دادند که سید محمد شیرازی مجتهد نیست، اما این ها از همان کودکی فرزندان شان را مجتهد می دانند و با این کار دین خدا را به استهزا گرفته اند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با تأکید بر اینکه جریان شیرازی با آمریکایی ها، انگلیسی ها، وهابی ها و صهیونیست ها هم دست است، خطاب به این جریان ابراز کرد: چرا علیه صدام حرفی نزدید؟ چرا علیه آمریکا، انگلیس و‌ وهابیت حرف نمی زنید؟ اما به جمهوری اسلامی و‌ مسأله دفاع مقدس می تازید؟ این جریان به جمهوری اسلامی که مدافع مردم مظلوم در غزه است، خرده می گیرد، اما رژیم صهیونیستی را یک بار هم محکوم نمی کند.

وی تصریح کرد: اینکه عده ای در برابر چشمان پلیس لندن به حساس ترین منطقه سیاسی هجوم بیاورند، اما دولت انگلیس هیچگونه اقدامی انجام ندهد نشانگر این است که جریان شیرازی شیعه ساخت دست خود انگلیسی ها است.

آیت الله اراکی خاطرنشان کرد: چرا همه سران این جریان شناسنامه کویتی دارند؟ این موضوع در حالی است که دولت کویت به خود کویتی ها هم به سختی شناسنامه می دهد؛ چرا افراد منتسب به این جریان در کویت به راحتی علیه سنی ها حرف می زنند، اما عالمان شیعی که طرفدار وحدت میان شیعه و سنی هستند دائماً بازداشت هستند؟

جریان شیرازی، اسلام را نشانه گرفته است

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با تأکید بر اینکه جریان شیرازی، اسلام را نشانه گرفته است، اظهار کرد: این جریان به دنبال آن است که تشیعی را که 14 قرن با زهد، تقوا، ریاست گریزی و مبارزات مجاهدانه علمای بزرگ دین پا گرفته است را پیرو انگلیس و اسلام یزیدی کنند.

وی خطاب به علما، متدینان و سیاست مداران کشور تصریح کرد: خطر جریان شیرازی از خطر لیبرال ها و منافقان هم بالاتر و بیشتر است، بر این اساس باید مسؤولان کاری کنند تا این جریان نتواند کار به جایی ببرد، امیدواریم خداوند شر این ها را از سر جهان تشیع دور کند و هر چه زودتر شاهد ذلت و‌خواری این جریان در جهان باشیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همچنین در ابتدای این جلسه با اشاره به فرازی از مناجات محبین امام زین العابدین(ع) گفت: عبادت تنها سجده و رکوع و غیره نیست، بلکه به معنای طاعت خاضعانه است؛ عبد کسی است که مطیع بوده و اطاعت آن خاضعانه باشد.

اطاعتی که بدون ولایت باشد، ارزشی ندارد

وی با بیان اینکه اطاعتی که بدون ولایت باشد، ارزشی ندارد، تأکید کرد: اگر نماز و روزه را فراتر از اطاعت ولی عصر(عج) انجام دهیم، عبادتی شیطانی محسوب‌ می شود، زیرا فرمان خداوند به وسیله ولی خدا به ما می رسد، بنابراین عبادت به معنای اطاعت خداوند از مسیر ولایت است؛ اطاعت از خداوند متعال باید از راه اطاعت ولی امر صورت پذیرد وگرنه قابل قبول نخواهد بود.

آیت الله اراکی با اشاره به اینکه عبادت خداوند باید در همه عرصه ها اعم از سیاست و اجتماع صورت گیرد، اظهار داشت: عبادت خدا جز با نهادینه سازی احکام الهی در جامعه محقق نخواهد شد.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه تشخیص خیر و شر بر عهده خداوند است و ما باید فرمانبردار باشیم، بیان کرد: چیزی را که مردم می خواهند الزاماً حق و خوب نیست، زیرا گزینش امور خیر و شر در اختیار خداوند است و او مشخص می کند که چه چیزی خوب و یا چه چیزی بد است، بنابراین بشریت باید از خیر و شری که خداوند مقرر کرده است پیروی کنند.

وی با تأکید بر اینکه جباران و ‌مستبدان ابتدا قدرت انتخاب و قدرت فهم حق و خیر را از افراد گرفته و سپس خواسته های خود را عملی می کنند، خاطرنشان کرد: فرهنگ غربی مصداق بارز این موضوع است، زیرا ابتدا ذهن افراد را از گزینش حق و مبانی فطری خالی ساخته و سپس فرهنگ خود را بر مردم تحمیل می کنند.

آیت الله اراکی با بیان اینکه غربی ها برای رسیدن به منافع شان دست به هر نوع جنایتی می زنند، ابراز کرد: غربی ها می گویند همه جهان باید منافع ما را تأمین کنند و برای همین در منطقه دخالت می کنند و بر اساس این مبنا دست به جنایات و نسل کشی می زنند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه اگر کسی بر اساس هوای نفس خود عمل کند دچار شرک شده است، یادآور شد: انسانی که از هوای نفس شخصی دیگر تبعیت کند هم در روایات مشرک نامیده شده است.