قاسمی: ساختمان سابق سفارت ایران در بُن از حضور افراد فرصت طلب تخلیه شد

 براساس اخبار منتشر شده هفدهم اسفند ماه (هشتم مارس) چند نفر که خود را آنارشیست می‌خواندند به ساختمان سابق سفارت ایران در بُن آلمان وارد شده و آن را اشغال کردند و حتی عنوان شد که پلیس آلمان اقدامی را در این راستا صورت نداده است، در همین راستا خبرنگار فارس در نشست خبری روز چهارشنبه 23 اسفند ماه درباره این خبر از بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه سؤال کرد که او ضمن تأیید این خبر اظهار داشت: بعد از تغییر پایتخت آلمان از بن به برلین ساختمان سفارت نیز به شهر برلین منتقل شد ولی ساختمان سابق در آنجا باقی است و استفاده خاصی از آن نمی‌شود.

وی توضیح داد: تعدادی به ساختمان خالی ورود کرده و در آنجا اتراق کرده‌اند که به محض اطلاع نمایندگی‌های ما در آلمان آنها به این مسئله ورود کرده و با پلیس و مقامات شهرداری وارد مذاکره شده و عکس‌العمل‌های مناسب و لازم صورت پذیرفته که امیدواریم بر اساس تفاهماتی که انجام شده و قول‌های داده شده هر چه زودتر این مسئله فیصله یابد.

وی در عین حال گفت: ساختمان در ملکیت جمهوری اسلامی است، اگر چه شاید مصونیت سیاسی نداشته باشد، ولی در ملکیت دولت ایران است و مشکل اساسی وجود ندارد و به زودی مسئله حل خواهد شد.

در همین زمینه امروز (شنبه) بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد که با پیگیری های به عمل آمده و طی  یک عملیات ضربتی از سوی پلیس آلمان افرادی که ظرف روزهای اخیر بصورت غیر قانونی در ساختمان سفارت سابق ایران در شهر بُن سکنی گزیده بودند اخراج و این ساختمان تحویل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت شد.

قاسمی افزود: این افراد فرصت طلب و ماجرا جو ۴ نفر بودند که با استفاده از فرصت خالی بودن ساختمان در سنوات اخیر چند روزی را بدون مجوز و  بطور غیر قانونی در آن اتراق کرده بودند.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان همچنین امروز درباره زمان تخلیه ساختمان سابق سفارت ایران در بن گفت که این عملیات روز پنجشنبه 24 اسفند ماه انجام شده است.