آخرین خبر از سومین طرح سوال از رئیس جمهور/ پیگیری بعد از تعطیلات نوروز

حجت الاسلام و المسلمین نصراله پژمانفر نماینده مشهد و کلات در مجلس در گفتگو با خبرنگار افکار نیوز با بیان سومین طرح سوال از رئیس جمهور چهارشنبه 16 اسفند در مجلس تهیه شد، افزود: این طرح همان محور موسسات مالی – اعتباری است که به امضای بیش از 100 نماینده مجلس هم رسید.

وی افزود: طرح مذکور به هیئت رئیسه مجلس تحویل و برای بررسی به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد.

طراح سوال از رئیس جمهور تاکید کرد: کمیسیون اقتصادی هم اعلام کرده که قبلا همین سوال با همین محوریت به کمیسیون ارجاع شد و نمایندگان دولت پاسخ دادند و در حال حاضر آقایان حرف جدیدی ندارند. 

حجت الاسلام و المسلمین نصراله پژمانفر گفت: هر چند که دولتی ها حرف جدیدی ندارند و حرف های آنها برای موسسات مالی- اعتباری تکراری است، اما طبق آئین نامه این جلسه باید تشکیل شود.

وی تصریح کرد: ما پیگیر این طرح سوال از رئیس جمهور هستیم و در ابتدای سال آینده در مجلس آنرا پیگیری می کنیم.

برای طرح سوال از رئیس جمهوری به امضای حداقل 74 نماینده نیاز است.

اولین طرح سوال از رئیس جمهور در خصوص موسسات مالی- اعتباری بود که در خرداد ماه با 130 امضاء تحویل هیئت رئیسه مجلس شد اما با لابی های سنگینی که دولتی ها انجام دادند برخی از نمایندگان امضای خود را پس گرفتند.

در خصوص تعداد امضاهای این سوال بین نمایندگان و هیئت رئیسه مجلس اختلاف نظر وجود داشت.

هیئت رئیسه مجلس معتقد بود که این طرح فقط 56 امضاء دارد و از حد نصاب افتاده است اما نمایندگان تاکید داشتند که این طرح سوال 76 امضا دارد که بیش از حد نصاب است. 

دومین طرح سوال هم در اسفند با پنچ محور علت افزایش قیمت ارز، گسترش بیکاری و ایجاد نشدن شغل برای جوانان، دلایل استمرار تحریمهای بانکی علی رغم اجرایی شدن همه تعهدات برجام از سوی ایران، حجم زیاد کالای قاچاق به کشور و رکود اقتصادی چندین ساله تهیه شد.

این طرح هم 104 امضا داشت که ظاهرا 46 نماینده امضای خود را پس گرفتند و این طرح هم هوا شد.