نماینده محلات: با سود ۲۱ درد نمی توان از تولید داخل حمایت کرد

حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 19 فروردین ) قوه مقننه و در تذکری شفاهی گفت:اخیراً آقای حجتی وزیر جهاد کشاورزی به آقای جهانگیری نامه رسمی برای افزایش حقوق کارکنان این وزارتخانه زده است و در شورای حقوق و دستمزد نیز برخی از حقوقها به صورت غیرقانونی از 35 تا 50 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه براساس تبصره 19 بودجه سال  97، حداکثر افزایش حقوق 20 درصد است ادامه داد:این اتفاق در حالی است که مجلس افزایش حقوقها را به صورت پلکانی تعیین کرده است.یعنی قرار است حقوق بالای 5 میلیون 5 پنج درصد و حقوق کمتر از دو میلیون 20 درصد افزایش پیدا کند. حال اینکه در ابتدای سال که هنوز مرکب قانون خشک نشده، قانون دور زده می شود. این افزایش حقوقها غیرقانونی است و مجلس و دیوان عدالت باید نقش قانونی و نظارتی خود را ایفا کنند.

نماینده محلات با تاکید بر اینکه با سود بانکی 21 نمی توان از تولید داخلی حمایت کرد، افزود:لازم است مصوبات مجلس در اینباره اجرایی گردد.

سلیمی همچنین با اشاره به گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 بدرابراه اجرای قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار گفت: براساس این گزارش تنها 10 حکم از 53 حکم کامل اجرا شده از این تعداد 19 حکم ناقص و 25 حکم اصلا اجرا نشده است. اگر قرار باشد خروجی اجرای قوانین مصوب مجلس این چنین شود، معلوم نیست به کجا خواهیم رسید.

مسعود پزشکیان رئیس جلسه در پاسخ به این تذکر خواستار پیگیری موارد مطرح شده از سو ی کمیسیونهای مرتبط شد.