رویترز: بن سلمان برای رایزنی با فرانسه درباره ایران و قطر به پاریس رفت

بن سلمان برای رایزنی با فرانسه درباره ایران و قطر به پاریس رفتبه گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، خبرگزاری رویترز گزارش داد که احتمالا گفتگو درباره ایران و قطر در برنامه سفر ولیعهد عربستان سعودی به فرانسه قرار دارد.

«محمد بن سلمان» پس از دیدار چند روزه خود از آمریکا امروز یکشنبه سفر دو روزه خود به فرانسه را آغاز کرد.

رویترز در این گزارش می‌نویسد: زمانی که در ماه نوامبر «امانوئل مکرون» برای مذاکره با مقامات عربستان به ریاض سفر کرد در دیدارهای عمومی لبخند رضایت‌بخشی به لب داشت اما در دیدارهای شخصی به نظر می‌رسد که بحثی جدی درباره ایران میان آنها صورت گرفته است.

در این گزارش آمده است: روز یکشنبه و در حالی که محمد بن سلمان برای سفر دو روزه خود به فرانسه می‌رود و در این سفر درباره موضوعاتی مانند بحران یمن، سوریه، قطر و توافق هسته‌ای ایران مذاکره خواهد شد، این موضوع که آیا این تنش میان ریاض و پاریس موقتی بوده یا بلند مدت آشکار خواهد شد. 

رویترز می‌نویسد: بسیاری از دیپلمات‌های غربی و عربی مذاکرات محمد بن سلمان و مکرون در ماه نوامبر را سخت و برهم زننده توصیف کرده‌اند، بر اساس اعلام 3 تن از مقامات در این دیدار در ماه نوامبر محمد بن سلمان رئیس جمهور فرانسه را تهدید کرده در صورتی که مکرون موضع خود مبنی بر لزوم مذاکره با ایران را تغییر ندهد، عربستان محدودیت‌هایی بر روابط با فرانسه اعمال خواهد کرد.

بر اساس این گزارش مکرون موقعیت فرانسه به عنوان یک قدرت هسته‌ای و عضو دائم شورای امنیت را به محمد بن سلمان گوشزد و یادآوری کرده فرانسه آزاد است که هر اقدامی را انجام دهد.