بیانیه پنتاگون: لیبرمن و متیس درباره «نفوذ شرورانه ایران» حرف زدند

در ادامه دید و بازدیدهای مقام‌های امریکایی و رژیم صهیونیستی، وزیر جنگ کابینه بنیامین نتانیاهو به واشنگتن سفر و با وزیر دفاع دولت دونالد ترامپ دیدار کرد.

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که پیش از سفر به واشنگتن اعلام کرده بود درباره ایران با مقام‌های آمریکایی رایزنی خواهد کرد،  روز پنجشنبه در پنتاگون با وزیر دفاع آمریکا دیدار کرد.

پس از این نشست، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) بیانیه‌ زیر را درباره این دیدار صادر کرد:

«جیمز متیس وزیر دفاع امروز با آویگدور لیبرمن وزیر دفاع (جنگ) اسرائیل دیدار و درباره موضوعات امنیتی دوجانبه از قبیل نفوذ شرورانه ایران و تاثیرات بی‌ثبات‌کننده آن در منطقه تبادل نظر کردند.

وزیر متیس و لیبرمن تعهدشان را درباره روابط دفاعی آمریکا-اسرائیل و برتری کیفی نظامی اسرائیل و تعهد ناگسستنی آمریکا درباره امنیت اسرائیل اعلام کردند».

دیدار وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در حالی برگزار شد که متیس پیش از این نشست، در جلسه استماع  در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان سنا درباره برجام و مواضع منطقه‌ای ایران صحبت کرده بود.

رئیس پنتاگون در این نشست تاکید کرده بود که ترامپ تصمیمی برای خروج از برجام نگرفته است.

وی گفته بود: «روشن است که جنبه‌هایی از توافقنامه برجام وجود دارد که می‌توان آن‌ها را ارتقا داد و داریم در این مورد با متحدان اروپایی خود کار می‌کنیم.»