اسامی اعلام شده برای شهرداری تهران گزینه های کارآمدی نیستند/ اصلاح طلبان از حضور چمران در شورای شهر می هراسند

گروه سیاسی- محمد کاظم انبارلویی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با افکارنیوز با اشاره به اینکه اضلاع شورای شهر در جهت منافع اصلاح طلبان چیده شد گفت: شورای شهر پارلمان خدمات رسانی به مردم شهر است و هر کسی که به عنوان نماینده راهی این شورا می شود وظیفه ای غیر از به نفع مردم تصمیم گرفتن و ارائه خدمات متنوع به مردم ندارد اما آنچه در سابقه اصلاح طلبان و تجربه ای که از دوره ای که این جناح اختیار شورای شهر را در دست داشتند و اتفاقا همین دوره، نشان می دهد و ثابت شده که آنها تنها به منافع خود می اندیشند و اضلاعی که در ائتلاف خود برای  راهیابی به شورای شهردرست کرده اند فقط وفقط برای حفظ منافع خود بوده است.

این فعال رسانه ای با اشاره به آنچه در شورای اول شهر تهران گذشت خاطر نشان کرد: کمرنگ بودن یا عدم حضور مردم در این اندیشه به شدت مشهود است، هنوز فراموش نکرده ایم که تضاد منافع شورای اول و تغییرات پی در پی شهردار در نهایت منجر به انحلال خود شورای اسلامی شهر تهران شد. اصلاح طلبان در شورای اول نشان دادند که نمی توانند از منافع مردم دفاع کنند و چون منافع احزاب تنها مد نظر بود و قادر به صیانت از آن به دلیل برتری خواهی حزب دیگر نبودند در نهایت با اختلافات بین حزبی قادر به ادامه فعالیت در شورایی که باید به مردم وشهر خدمت می شد نبودند.

وی با بیان اینکه شهردار تهران باید مدیر و مجری قوی باشد اظهار داشت: در حال حاضر دلایل مختلفی برای عدم ارائه مطلوب خدمات و مدیریت درست  در شهر تهران وجود دارد متاسفانه اعضای شورای شهر در ظرف یک سال گذشته نتوانسته  اند فردی با کارآمدی های خاص که بتواند شهر تهران را اداره کند راهی خیابان بهشت کنند، مسلما شهردار تهران باید مدیر و یک مجری قدرتمند باشد، فردی چون دکتر قالیباف که بتواند کلان شهر تهران را اداره کند.

  محمد کاظم انبارلویی اسامی اعلام شده برای شهرداری تهران را در مدیریت شهر ناتوان خوانده دراین باره افزود: آنچه در لیست ارائه شده از سوی شورای شهر در معرفی نامزدهای شهرداری تهران دیده می شود گزینه های کارآمدی نیست که توانایی و قابلیت اداره شهر تهران را داشته باشند بنابراین به مراتب ضعیف تر از آن هستند که بتوانند پایتخت جمهوری اسلامی ایران را اداره کنند. نکته دیگر اینکه اختلاف و کشمکش بین اعضای شورای شهر به آنها اجازه گرفتن یک تصمیم ثابت و درست را نمی دهد به این دلیل فرصت کشی و از دست دادن زمان موضوعی است که نزدیک به یک سال است در شهر تهران دیده می شود. بسیاری از پروژه های نیمه کاره به حال خود رها شده و این موضوع باعث شده که مردم در سطح شهر شاهد ارائه هیچ گونه خدماتی نباشند و از این موضوع گله مند باشند. بی شک تمامی موارد یاد شده بیانگر توجه بیش از حد اعضای شورای شهر به فعالیت های سیاسی؛ بی توجهی به وظایف قانونی خود و اهمیت ندادن به مطالبات مردم است، تمامی این موارد دال بر ناکارآمدی شورای اسلامی شهر تهران است. 

این کارشناس سیاسی با اشاره به تمامیت خواهی اعضای شورای شهر و هراس آنها از به هم خوردن خلوتشان گفت: یقینا یکی از دلایل عدم تصمیم گیری نمایندگان شورای اسلامی شهر تهران تمامیت خواهی و انحصار طلبی آنهاست, هنگامی که با شهردار شدن آقای محسن هاشمی موافقت نمی کنند به روشنی نشان می دهند آنها از حضور آقای مهندس چمران در شورای شهر می هراسند وبه هر قیمتی حاضر به پذیرش یک نفر از جناح دیگر در خلوت خودشان نیستند!! به همین  دلیل است که مساله شهردار شدن آقای محسن هاشمی را منتفی دانسته و همچنان شورا را در انحصار خود نگاه داشته اند. بی شک تداوم چنین رویه ای منجر به افزایش خسارات به شهر تهران, افزایش مطالبات مردمی و در نهایت بی اعتمادی مردم خواهد شد.