طرح ترافیک؛ مشت نمونه ای از خروار مدیریت اصلاح طلبان در شورا و شهرداری/ مردم و دفاتر خدمات الکترونیک همه شاکی

به گزارش افکار نیوز هر ساله در آذرماه برای طرح ترافیک سال آینده، از متقاضیان و واجدین دریافت طرح ثبت نام بعمل می آمد. این روند در یک فضای کاملا آرام و بدون استرس برای مردم تا اسفند ماه طی می شد و از 15 فروردین هر سال طرح ترافیک اجرایی می شد.

اما با پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات شورای دور پنجم در سال گذشته و آغار بکار این شورا از اول شهریور، پیش بینی می شد که مدیریت اصلاح طلبان بر شورا و شهرداری مشکلاتی برای مردم ایجاد کند و دغدغه و نگرانی های مردم در مدیریت شهری افزایش یابد.

طرح ترافیک برای صدها هزار نفر از مردم تهران که هر روز در محدوده طرح تردد دارند و یا منازل و محل کار آنها در محدوده طرح است، یکی از دغدغه های اصلی است.

اصلاح طلبان پیروز در انتخابات بجای مدیریت درست در این زمینه، بر طبل اختلافات خود کوبیدند و شهرداری و اعضای شورای شهر نشان دادند که طرح ترافیک یکی از این اختلافات است. 

در همان آذر ماه اظهارات خودسرانه و یکه تازی محسن پور سیدآقائی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص طرح جدید ترافیک و تصمیم به اجرای طرح بدون تصویب در شورای شهر و شورای عالی ترافیک، با مخالف اعضای شورای شهر تهران مواجه شد.

دود این اختلافات در نهایت به چشم مردم رفت. مردمی که هر ساله تاپایان اسفند بدون نگرانی طرح ترافیک می گرفته اما امسال در حالی که یک ماه از سال جدید هم سپری شد هنوز نه تکلیف طرح ترافیک مشخص است و نه یک نفر مجوز طرح گرفته است.

البته اختلافات اعضای شورای شهر تهران و شهردار بر نحوه اجرای طرح ترافیک جدید، باعث سرگردانی مردم در دفاتر خدمات الکترونیک شهر و مراجعه آنها به معاونت حمل و نقل و ترافیک تهران شده است. مراجعاتی که نتیجه ندارد و جواب قانع کننده ای هم دریافت نمی شود.

البته دود این اختلافات به چشم مسئولین دفاتر خدمات الکترونیک شهر هم رفته است. صف های طولانی حتی در دقایق اولیه ساعت کاری صبح در این دفاتر هم برای مردم آزار دهنده است و هم برای کارکنان این دفاتر.

 روزانه هزاران نفر از مردم به دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه می کنند و سوالاتی در خصوص نحوه گرفتن طرح ترافیک، شارژ یک میلیون تومانی حساب کاربری، زمان اجرای طرح، میزان هزینه ورود و خروج از طرح و... می پرسند که مسئولین دفاتر هم از پاسخ به حجم این سوالات خسته شده اند و هم از پاسخ به سوالات تکراری.

امروزه نه تنها مردم، بلکه کارکنان این دفاتر هم از نحوه مدیریت اصلاح طلبان بر شورای شهر تهران گلایه دارند و آنها هم سرگردانند.

این کارمندان یک روز از مردم مدارک  لازم برای ثبت نام دریافت می کنند و فردا به آنها اعلام می شود فعلا مدارک تحویل نگیرند.

از طرف دیگر برخی از اقشار که هر ساله از سهمیه طرح ترافیک استفاده می کردند، بیش از همه سرگردانند چرا که هنوز تکلیف این عده هم مشخص نیست و هنوز به یک نفر از سهمیه بگیران یک طرح هم داده نشد.

معلولان، پزشکان، جانبازان، خبرنگاران و عکاسان از جمله اقشار هستند که دغدغه های آنها برای طرح ترافیک روز به روز بیشتر می شود.

گرچه اختلافات میان اصلاح طلبان در شورا و شهرداری، نداشتن برنامه و مدیریت صحیح باعث شده که طرح ترافیک سال قبل تا پایان فروردین و در نهایت تا 15 اردیبهشت تمدید شود و حتی به گفته برخی از اعضای شورا مثل الهام فخاری، احتمال اجرای طرح سال قبل تا پایان اردیبهشت وجود دارد، اما این نکته را نباید فراموش کرد که می توان طرح ترافیک را مشتی از نمونه خروار مدیریت اصلاح طلبان در شورا و شهرداری دانست. مشتی که در آن هم از نارضایتی مردم است و هم نارضایتی از کارکنان دفاتر خدمات الکترونیک شهر و اقشار مختلف سهمیه بگیران. 

حال این سوال مطرح است که وقتی شهرداری و شورای شهر برای طرح ترافیک که یک موضوع ساده مدیریتی است هنوز به نتیجه نرسیدند، چگونه می خواهند کلانشهر تهران و پایتخت ایران را مدیریت کنند.