نوع هجوم دشمن به مرزهای دین متفاوت شده است

حجت‌الاسلام محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در دانشگاه صدا و سیما با اشاره به خصوصیان شهید مطهری، گفت: شهید مطهری به اندازه‌ای با خداوند صداقت ورزید که در انقلاب اسلامی، نخستین تیر به سوی او شلیک شد و با به دست آوردن افتخار شهادت، پاداش زحمات خود را گرفت. ما نیازمند استاد مطهری هستیم اما او نیازی به تجلیل ما ندارد.

وی ادامه داد: دین هم مرز دارد اما برخلاف مرزهای جغرافیایی که برای همه قابل مشاهده است؛ مرزهای دین مرزهای معنوی است و تشخیص آن نیاز به کارشناسی بیشتر و دقت بیشتری دارد. اگر درباره استاد مطهری بخواهیم یک تعبیر مهم و کلیدی به کار ببریم باید گفت او مرزبان دین‌ بود.

محمدیان افزود: کسی می‌تواند مرز دین را نگه دارد که جامعیت داشته و تمامی دین را عمیقا درک کرده باشد نه اینکه از زاویه محدودی به دین نگاه کند. جامعیت شهید مطهری او را ممتاز کرد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور یادآور شد: دوره استاد مطهری، دوره مبارزه علنی با دین بود. در آن دوره، افکار الحادی و مارکسیستی و ضددینی مطرح می‌شد. همچنین یک فضای تبلیغی مغایر با مسیر اصلی انقلاب و اسلام مطرح بود و بخشی از متدینان در آن دوره مرعوب و مغلوب این افکار بودند.

وی خاطرنشان کرد: امروز شاهدیم که شرایط متفاوت شده است. به دلیل دوره رونق دین، کسی با دین به طور مستقیم مبارزه نمی‌کند و روحیه متدینان قویتر از دوره های گذشته است. همچنین نوع هجوم دشمن به مرزهای دین متفاوت شده است و شگردهای جدیدی برای مبارزه با دین طراحی کرده‌اند که مسئولیت و وظیفه ما را در مرزبانی از دین بیشتر کرده است. گاهی دشمن از دین تمجید و تعریف و سپس آن نکات اصلی هجومی به مرزهای دین را مطرح می‌کند.  مهم ترین موضوعی است که امروز در دنیا برای مبارزه با دین مطرح می‌شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، با اشاره به عرفان های کاذب و نوظهور در عصر جدید، اذعان داشت: این افراد، دین را نفی نمی‌کنند اما رقیبان جدیدی برای دین حقیقی معرفی می‌کنند. مرزبانان دین باید در این عرصه‌ها وارد شوند و از بروز لطمه  های احتمالی جلوگیری کنند.

محمدیان، مهم ترین ویژگی شهید مطهری را فقاهت قرآنی این استاد عنوان و اضافه کرد: استاد مطهری به حقیقتی از دین دست یافته بود که جامعیت داشت. دین تنها فقه و فلسفه نیست او به همه ابعاد دین توجه می‌کرد.

محمدیان تاکید کرد: شهید مطهری بر نفس خود تسلط داشت و به اندازه ای رشد کرده بود که سخن او بر همه دل ها می نشست؛ زیرا از دل سخن می گفت. دل استاد عرش خدا شده بود. شهید مطهری، آگاه به زمان بود. او زمان خود را خوب شناخته بود و می‌دانست دردها و درمان ها چیست. استاد با تمامی وجود در میدان مبارزه حضور داشت.