روحانی: اشکالات اینترنتی در پیام‌رسان‌ها طبیعی است

حسن روحانی رئیس‌جمهور، امروز(دوشنبه 17 اردیبهشت) در پایان مراسم بهره‌برداری  همزمان از چند طرح اقتصادی در استان خراسان رضوی با بیان اینکه سی میلیون گردشگر به استان خراسان رضوی می‌آیند اظهار داشت: ما می‌گوییم که گردشگری بهترین راه اشتغال است، حالا این گردشگری زیارتی است؛ مردم به پابوس امام هشتم می‌آیند؛ سی میلیون جمعیت وارد این استان می‌شود که همه شهرستان‌ها متنعم هستند و از آن استفاده می‌کنند.

روحانی با بیان اینکه نباید بیکار در این استان اصلاً وجود داشته باشد‌ تصریح کرد: باید راه آن را پیدا کنیم. امروز افرادی که متأسفانه مشغول به کار نیستند و آن‌ها را جزء بیکاران قلمداد می‌کنیم بخش بزرگی از آنها جوانان و بانوان و دانشگاهیان ما هستند که به کار معمولی نه راضی هستند و نه با آن تخصص و علم و دانش آنها سازگار است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: یکی از توصیه‌هایی که ما می‌کنیم برای اینکه اینترنت ما باید قوی باشد، به همه روستاها برسد و پرسرعت باشد برای بحث اشتغال است. ما هم می‌دانیم در پیام‌رسان‌ها و اینترنت اشکالاتی هم وجود دارد؛ طبیعی است، به من بگویید کجا هست که اشکال نباشد؛ یک جایی پیدا کنید.

روحانی افزود: مثلاً ما به خاطر اینکه یک نفر از پمپ بنزین، بنزین گرفته و با آن مال مردم را آتش زده یا خودش را آتش زده، دستور بدهیم تمام پمپ بنزین‌های کشور تعطیل شود. بگویند آقا پمپ بنزین عامل جرم و جنایت است و طرف از پمپ بنزین، بنزین خریده و خانه مردم را آتش زده است، شما می‌گویید پمپ بنزین باز باشد.

وی با بیان اینکه خواهش می‌کنم یک مقداری از قرن‌های گذشته سرعت برداریم و به قرن جدید بیاییم تصریح کرد: آن دوران گذشت. من هم وقتی به فضای مجازی می‌روم و می‌بینم عده ای به رئیس جمهور یا دولت، حالا از انتقاد هیچ وقت ناراحت نمی‌شویم، امّا گاهی لحن، لحن انتقاد نیست؛ گاهی لحن‌ها ناجور و تخریبی است؛ گاهی فحش هم می‌دهند. معلوم است که آدم از بداخلاقی خوشش نمی‌آید ولی در کل بگذاریم مردم یک نفسی بکشند و اینقدر اذیت نکنیم.