نبوی: به دنبال راه اندازی جریان سوم هستیم

"فیلترینگ تلگرام، بررسی گفتمان دوم (دوری از دو جریان سیاسی کشور) و تشکیل تیم مطالبه گری" در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای جلسه #کمیته_سیاسی_حزب_همت، سید احمد نبوی "دبیر کل حزب" به تبیین دو نگاه تحلیلی اصلاح طلبان و اصولگرایان در قبال مسدود شدن تلگرام پرداخت و گفت: اصولگرایان معتقدندفیلترینگ تلگرام موضوع مهمی نبوده و قوه‌قضاییه براساس بندهای اعلامی، این گونه تشخیص داده است که با فیلترینگ تلگرام مانع از پیش آمدن خطرات احتمالی برای کشور شوند به همین جهت یک مسیر قانونی را طی کرده و هیچ گونه اعتراضی به این مسیر وجود ندارد.

نگاه دوم به جریان اصلاحات اختصاص دارد، آنها معتقدند باید در کشور گردش آزاد اطلاعات وجود داشته باشد و فیلتر کردن تلگرام کار درستی نیست؛ از دید آنان هیچ جنبه منفی برای تلگرام متصور نیست.

وی با طرح این پرسش« با ارائه این دو دیدگاه حزب همت باید از چه دریچه ای وارد شود؟»، اظهارداشت: 40 میلیون نفر از تلگرام استفاده می کنند و نباید دسترسی را برای این تعداد کثیر از مردم مسدود کرد. از طرفی دیگر در جریان مضرات فضای مجازی هستیم که از جمله آن می توان به "فقر فرهنگی استفاده از تلگرام، آسیب های اجتماعی و سیاسی به اشخاص، مسئولان، مردم، و همچنین وجود ارز دیجیتالی " اشاره کرد.

دبیرکل حزب همت ادامه داد: دریک سال گذشته اخبار مثبتی، مردم از پول الکترونیک و تمایل به سرمایه گذاری در این زمینه در یافت کردند از این رو می توان این تحلیل را ارائه کرد که اگر در شبکه اجتماعی به این وسعت، مردم علاقه مند به سرمایه گذاری ارز دیجیتالی باشند که پشتوانه آن تلگرام ست بنابراین، پول خود را به پول الکترونیک تبدیل می کنند که این امر می تواند آسیب جدی به پول ملی وارد کند.

نبوی گفت که، حزب همت ضمن تایید جریان گردش آزاد اطلاعات، معایب و مضرات نوع استفاده از تلگرام را نیز مدنظر قرار می دهد و یک جانبه فضای مجازی را سیاه و سفید نمی داند.

وی به دیدار اخیر اعضای سازمان جوانان حزب متبوعش با آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که از جوانان کابینه است پرداخت و افزود: اعضاء سازمان جوانان در این دیدار، نکات جالبی را از وزیر اتباطات شنیدند و پس از این دیدار، اطلاعیه ای در حمایت از گردش آزاد اطلاعات و شخص آقای وزیر منتشر کردند که با بازتاب خوبی مواجه شد.

در ادامه جلسه، اعضاء کمیته سیاسی به تشریح دیدگاه ها و نقطه نظرت خود پیرامون مسدود شدن تلگرام پرداختند.

پس از طرح نظرات اعضاء، دبیرکل حزب همت توضیحاتی درباره گفتمان حزب متبوعش ارائه کرد و افزود: دوری از دو جریان سیاسی کشور (اصلاح طلب و اصول گرا) یکی از گفتمان های حزب است. ما می خواهیم جریان سومی را تشکیل دهیم؛ به دنبال یک اسم هستیم که بتواند گویای وضعیت کنونی جامعه باشد و مردم را با خود همراه سازد و آن اسم نمی تواند با عنوان کلمه (مستقل) نمود پیدا کند.

نبوی تاکید می کند: در حقیقت به دنبال تحول خواهی و عمل گرایی و خواستار تغییری جدید هستیم تا ایدئولوژی حزب را بر آن اساس پایه گذاری کنیم.

وی گفت: از آنجا که به عنوان اولین حزبی شناخته می شویم که می خواهد در گفتمان سیاسی خود به موضوعات اجتماعی بپردازد پس می توانیم اولین حزبی نیز باشیم که جریان سوم را با رویکرد تحول خواهی و عمل گرایی ایجاد می کند.

پس از سخنان دبیرکل حزب، اعضاء به تشریح دیدگاه های خود پیرامون گفتمان حزب و تشکیل جریان سوم پرداختند.

در این جلسه مقرر شد، پیرامون گفتمان عمل گرایی، نظرات اعضاء دریافت شود تا در جلسه آتی بررسی و در نهایت به تصویب شورای مرکزی برسد.

دبیر کل حزب همت نیز ضمن استقبال از پیشنهادهای مطرح شده ، گفت:

اگر حزبی، عنوان عمل گرایی را سرلوحه برنامه خود قرار می دهد لازم است که مطالبه گری نیز داشته ‌باشد؛ عمل گرایی اتفاق نمی افتد مگر آنکه مطالبه گر بود، بنابراین به سرعت باید گروهی شکل گیرد تا تمام اتفاقات، فعالیت ها و پیشنهادات موجود در بیانیه ها را از مسئولان مربوطه پیگیری و مطالبه کند، در این صورت است که حزب ما می تواند با دیگر احزاب تفاوت داشته باشد و به قدرت برسد.

وی در پایان تصریح کرد: ماباید همسو با مردم باشیم و هرگز از ادامه راه منصرف نشویم چرا که از اهداف مهم این حزب، همدلی و همراهی با مردم است.