نتانیاهو: خروج ترامپ از برجام اقدام بزرگی بود

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه «فاکس‌نیوز» به اقدام دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در انتقال سفارت آمریکا به «قدس» اشاره کرد و گفت: «این یک لحظه تاریخی بود که ما همیشه به یاد خواهیم داشت».

وی در پاسخ به سؤال مجری فاکس مبنی بر اینکه چه حسی درباره انتقال سفارت آمریکا به قدس دارد، گفت: «بسیار خوشحالم. این یک لحظه تاریخی بود و من فکر می‌کنم رئیس‌جمهور (دونالد) ترامپ تاریخ‌ساز شد».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه مصاحبه خود به خروج واشنگتن از برجام اشاره کرد و گفت: «توافق (هسته‌ای) ایران بر پایه این فرضیه بنا شد که اگر شما به ایران در زمینه هسته‌ای امتیازات زیادی بدهید، خوب است.....عکس این قضیه رخ داد».

نتانیاهو مدعی شد که ایران با پول‌هایی که در نتیجه توافق هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس،‌فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) دریافت کرد، تلاش خود را برای تسلط به منطقه غرب آسیا به کار گرفت.

نخست‌وزیر اسرائیل، خروج ترامپ از برجام را اینگونه توصیف کرد:«کاری که ترامپ  در وهله اول کرد این بود که دستگاه پول ایران را از بین برد.....و همه در خاورمیانه (غرب آسیا) این کار را تحسین کردند. من درباره کشورهای اروپایی حرف نمی‌زنم. درباره آنهایی حرف می‌زنم که در تیررس موشک های ایران قرار دارند، همچون اورشلیم (قدس)، ریاض و مکان‌های دیگر.»

وی ادامه داد:‌«رئیس‌جمهور کار بزرگی کرد زیرا به ایران گفت که شما برای این توافق ناقص قرار نیست پولی دریافت کنید».