بحث موشک نیست،ازاسلام ناراحتند

 آیت الله محمد امامی کاشانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه های این هفته پایتخت، گفت: اگر کسی حب به خدا داشت، که همینطور کالا را گران نمی‌کند وقتی دلار گران شد که نباید اجناس داخلی را گران کرد.

وی افزود: در بخش دیگری از سخنان خود با بیان کشورهای مرتجع منطقه که با کفار هستند، دشمن هستند و نباید به آنها اعتماد و تکیه کرد تصریح کرد: دشمن می‌خواهد شما آدم‌هایی باشید که به استقلال و کشور خود توجه نداشته باشید و در امنیت و اقتصاد با مشکل رو به رو شوید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: راه زندگی تکیه بر خود، داخل، ایمان، جوانان تحصیل کرده است، نه تکیه به دشمن.

آیت الله امامی کاشانی با این سوال که آیا درست است که حرف دشمنان را بپذیریم و به آنها اعتماد کنیم بیان کرد: دشمنان از دست شما عصبانی هستند، دیدید که چگونه آدم نا آدم آمریکا با عصبانیت برجام را پاره کرد، این غضب است و خدای متعال همینجا خطاب به دشمنانی همچون ترامپ و وزیر خارجه آمریکا می‌فرماید بمیرید با غیضی که دارید.

وی با بیان اینکه اگر به شما خیری رسد، دشمن ناراحت و اگر شری رسد آنها خوشحال می‌شوند ادامه داد: طبق تکلیفی که قرآن برگردن ما نهاده باید به داخل توجه کنیم و بدانیم که دشمنان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: اگر بر ظریفیت‌های مختلف همچون معادن، کشاورزی، سرمایه گذاری، جوانان بیاستیم دشمن هیچ کاری نمی‌تواند بکند، دشمن را باید بشناسیم و اعتماد نکنیم و از تجربه های گذشته درس بگیریم.

آیت الله امامی کاشانی اظهار کرد: باید در مسائل اقتصادی، معیشت و جوانان به کشور توجه کرد و راه حل آن را پیدا کرد.

وی با اشار به تاکید رهبر معظم انقلاب بر اصل 44 قانون اساسی ادامه داد: این اصل حمایت از بخش خصوصی است و دولت باید موانع را کنار بگذارد، دولت به معنی قوای مجریه، مقننه و قضائیه باید اهتمام این کار را داشته باشند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: امروز روزگار فکر است و باید به کشور نگاه شود، کشور ما در تمامی حوزه ها رشد کرده و به اوج رسیده و دشمن نمی‌خواهد آن را ببنید و قصد نابودی دارد.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: اینکه وزیر خارجه آمریکا بی‌خرد و بی‌عار آمریکا علیه ایران حرف می‌زند و بحث موشکی را مطرح می‌کند، این موضوع اصلی نیست بلکه بحث اصلی اسلام است و آنها از اسلام ناراحت هستند، چراکه اسلام آزادی و پیشرفت می‌دهد، آنها حکام عربستان و کشورهای عربی را دوست دارند.

وی تاکید کرد: حال اگر ایران تمام سلاح های خود را کنار بگذارد و فقط برای دفاع از سنگ همچون فلسطینیان استفاده کند، آیا آنها ول می‌کنند؟ ابدا.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: بحث اصلی اسلام فکر و دین است و اینکه برخی ها می‌خواهند بگویند هدف اصلی دشمنان موضوعاتی است که مطرح می‌کنند، اشتباه است.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به اینکه امید به آینده کشور و ظرفیت ها با صبر استقامت و وحدت کلمه محقق می‌شود، خاطر نشان کرد: باید تمام اختلاف‌ها را کنار بگذاریم و برای خدا کار کنیم، حُب به ملت و نظام بر اساس اصل ولایت فقیه است.