دستور امام خمینی برای کشیدن عمامه از سر آخوندهای فاسد

امام خمینی(ره) در آخرین سخنرانی از مجموعه 13 سخنرانی‌ بهمن 1348 در نجف اشرف که به صوت کتاب «ولایت فقیه» تدوین شد درباره برخورد با روحانی‌نماها و آخوندهایى که به نام فقهاى اسلام، به اسم علماء اسلام این طور مفسده در جامعه مسلمین ایجاد مى‌‌کنند، مطالب بسیار مهمی را مطرح کردند.

متن کامل این سخنان تاریخی حضرت امام به همراه صوت ایشان در ادامه می‌آید:

«اینها را باید رسوا کرد، تا اگر آبرو دارند در بین مردم رسوا شوند، ساقط شوند. اگر اینها در اجتماع ساقط نشوند امام زمان را ساقط مى‌‌کنند، اسلام را ساقط مى‌‌کنند. باید جوانهاى ما عمامه اینها را بردارند. عمامه این آخوندهایى که به نام فقهاى اسلام، به اسم علماء اسلام این طور مفسده در جامعه مسلمین ایجاد مى‌‌کنند باید برداشته شود.

من نمى‌‌دانم جوانهاى ما در ایران مرده‌‌اند؟ کجا هستند؟ ما که بودیم این طور نبود؟ چرا عمامه‌هاى اینها را برنمى‌‌دارند؟ من نمى‌‌گویم بکشند؟! اینها قابل کشتن نیستند، لکن عمامه از سرشان بردارند. مردم موظف هستند، جوانهاى غیور ما در ایران موظف هستند که نگذارند این نوع آخوندها معمم در جوامع ظاهر شوند و با عمامه در بین مردم بیایند. لازم نیست آنها را خیلى کتک بزنند! لیکن عمامه‌‌هایشان را بردارند، نگذارند معمم ظاهر شوند. این لباس، شریف است نباید بر تن هر کسى باشد.»