درخواست یک نماینده از هیئت رئیسه مجلس

سید محسن علوی نماینده مردم لامرد در مجلس شورای اسلامی امروز(یکشنبه 20 خرداد) در صحن علنی پارلمان در نطق میان دستور، با بیان اینکه امروز دشمنان اسلام دست به دست آمریکای جنایتکار داده‌ و کیان اسلامی را هدف قرار داده‌اند، گفت: ملت ایران، احزاب، جناح‌های سیاسی و کلیه مسئولان نظام را به وحدت، پرهیز از اختلاف و توجه به منافع ملی تحت رهبری مقام ولایت دعوت می‌کنم.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود خروج آمریکا از برجام و اعلام جنگ اقتصادی علیه ایران مقدمه انسجام و وحدت ملی جهت مقابله با اهداف شوم استکبار جهانی شود، افزود: جای بسی تاسف دارد در این شرایط، حماقت‌ رئیس جمهور آمریکا دستمایه رقابت‌ها و تسویه حساب‌های سیاسی و جناحی می‌شود.

نمیانده مردم لامرد در مجلس ادامه داد: برخی به جای تقویت دولت و حمایت از سرداران دیپلماسی جهت تحقق حقوق ملت ایران به تضعیف دولتمردان، تزریق یاس و ناامیدی در میان مردم اقدام می‌کنند.

**برجام تحریم‌های اقتصادی سازمان ملل را تعلیق کرد

علومی با بیان اینکه طرح اتهام واهی هسته‌ای از سوی آمریکا علیه ایران اظهار داشت: سیاست ایستادگی و مقاومت در مذاکرات هسته‌ای اگر چه نتوانست بهانه را از دست قدرت‌های استعماری بزداید تا با بهانه‌جویی واهی پرونده هسته‌ای را به شورای امنیت ارجاع کند اما همین سیاست مقدمه‌ای برای نرمش قهرمانانه بود تا در مذاکرات ایران با 1+5 مقتدرانه از حقوق ملت ایران دفاع کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: تحقق برجام اقناع بین‌المللی نسبت به صلح آمیز بودن فعالیت هسته‌ای ایران ایجاد کرد و انسجام بین‌المللی علیه ایران را متلاشی کرد. برجام تحریم‌های اقتصادی سازمان ملل را تعلیق و پرونده هسته‌ای ایران را در شورای امنیت مختومه کرد.

وی با تاکید بر اینکه برجام پیروزی بزرگ ملت و نظام اسلامی در برابر مکر و حیله آمریکا جنایتکار است، گفت: امروز آمریکا با خروج از برجام ایران را در برابر جبهه اقتصادی قرار داده است. اما جبهه‌ای تنها و بی‌کس تا جایی که حقیرانه با زورگویی و قلدری به دنبال یار و یاور می‌گردد و به تعبیر مقام معظم رهبری از سر استیصال عربده می‌کشد. این پیروزی بزرگ را باید به ملت ایران و سرداران دیپلماسی تبریک گفت. اما دنیا باید بداند برجام بدون رفع تحریم‌های اقتصادی مد نظر دولت و ملت ایران نبوده و نیست.

علوی  اظهار داشت: از هیئت رئیسه مجلس درخواست دارم طرح الزام دولت به خروج از برجام را در صورت عدم تضمین اروپا در اسرع وقت در دستور کار مجلس قرار دهد.