چرا نمایندگان مجلس از سفر به جام‌جهانی روسیه منصرف شدند؟

محمدرضا تابش رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث‌های مطرح شده پیرامون اعزام تعدادی از نمایندگان مجلس به مسابقات جام‌جهانی روسیه، اظهار داشت: در مجموع برای اعزام 3 یا 4 نماینده مجلس به مسابقات جام‌جهانی روسیه صحبت شده بود که آنها هم انصراف دادند.

وی با بیان اینکه آمار، اعداد و ارقام از تعداد نمایندگان اعزامی به جام جهانی روسیه که قبلا در رسانه‌ها و افکار عمومی مطرح شده بود، واقعیت ندارد، اظهار داشت: از همه نمایندگانی که برای اعزام به مسابقات جام‌جهانی روسیه انصراف دادند و موقعیت‌سنجی کردند و به افکار عمومی احترام گذاشتند، تشکر می‌کنم.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس در تشریح روند اعزام نمایندگان مجلس برای حضور در مسابقات جام‌جهانی، گفت: روال همیشه این طور بوده که تعدادی از نمایندگان مجلس در راستای نقش نظارتی خود برای حضور در مسابقات جام‌جهانی و به درخواست وزارت ورزش از سوی کمیسیون فرهنگی و فراکسیون ورزش اعزام می‌شوند.

تابش با اشاره به اینکه مجلس نقش حمایتی و نظارتی دارد، تصریح کرد: انصافا نمایندگان مجلس در رابطه با ورزش، نقش حمایتی‌شان را به خوبی انجام دادند، اکثر نمایندگان مجلس ورزشکار و علاقه‌مند به ورزش هستند.

**اقدامات مجلس در حمایت از ورزش

وی اضافه کرد: کمیسیون فرهنگی به عنوان کمیسیون تخصصی، 27 صدم درصد بودجه را که سالی هزار و 400 میلیارد تومان به ورزش کشور تزریق می‌کند را در بودجه‌های سالانه پیشنهاد داد که تصویب شد که این در راستای حمایت مجلس از ورزش کشور بوده است.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس یکی دیگر از اقدامات حمایتی مجلس از بخش ورزش کشور را جداسازی المپیک و پارالمپیک دانست و افزود: کمک‌هایی که از سوی مجلس به ورزش کشور شده بی‌نظیر و بی‌بدیل است. همه کمیسیون‌های تخصصی، نقش نظارتی خود را در داخل و خارج کشور ایفا می‌کنند.

تابش ادامه داد: به عنوان مثال، کمیسیون‌های صنایع و بودجه و یا حتی دیگر کمیسیون‌ها، سفرهای خارجی که مرتبط با وظایف کمیسیون مربوطه است را انجام می‌دهند و ورزش هم به دلیل اینکه ذیل کمیسیون فرهنگی است، وزارت ورزش تقاضا کرده بود که طبق روال همیشگی، چند نماینده از کمیسیون فرهنگی و فراکسیون ورزش به مسابقات جام‌جهانی اعزام شوند، بحث‌های مقدماتی انجام شده بود، اما هیچ اقدامی صورت نگرفته بود. 

وی در توضیح دلایل انصراف نمایندگان مجلس برای اعزام به مسابقات جام‌جهانی روسیه، تصریح کرد: دو موضوع باعث شد که نمایندگان مجلس برای حضور در مسابقات جام‌جهانی روسیه، انصراف دهند که بسیار قابل تقدیر است؛ یکی به دلیل شرایط فعلی کشور، وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم و تنگناهایی که با آن مواجه هستند و دوم نیز به دلیل احترام به افکار عمومی بوده است.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس در پایان خاطرنشان کرد: آن طور که رصد شد، افکار عمومی خیلی موافق نبودند که تعدادی از نمایندگان به مسابقات جام‌جهانی روسیه اعزام شوند، به احترام افکار عمومی و وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم، نمایندگان انصراف خود را برای حضور در مسابقات جام‌جهانی روسیه اعلام کردند.

به گزارش تسنیم، پیشتر اعلام شده بود غلامرضا کاتب نماینده گرمسار (فراکسیون مستقلان ولایی)، پروانه سلحشوری نماینده تهران (فراکسیون امید)، محمدعلی وکیلی نماینده تهران (فراکسیون امید)، محمداسماعیل سعیدی نماینده تبریز(فراکسیون نمایندگان ولایی) از سوی کمیسیون فرهنگی و رحیم زارع نماینده آباده (فراکسیون مستقلان ولایی)، همایون یوسفی نماینده اهواز (فراکسیون امید) و علی‌اصغر یوسف‌نژاد نماینده ساری (فراکسیون امید) هم از سوی فراکسیون ورزش مجلس به وزارت ورزش و جوانان برای حضور در مسابقات جام‌جهانی روسیه معرفی شدند.