وحدت و رفع تهمت‌ها که مورد تاکید مقام معظم رهبری است همان سفارش امام صادق(ع) است

 آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران، با اشاره به در پیش بودن، 25 شوال، سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: خداوند آیت‌الله ابوالقاسم کاشانی را رحمت کند؛ وی زمانیکه در دوره طاغوت ریاست مجلس را برعهده داشت، طرح تعطیلی روز 25 شوال سالروز شهادت امام صادق(ع) را به تصویب رساند.

وی تصریح کرد: شاگردان امام صادق در مدینه بالغ بر چهار هزار نفر بودند؛ مرحوم شیخ طوسی در کتاب معروف رجال، نام سه هزار و 222 نفر از این شاگردان را با مشخصات می‌نویسد که اکثریت آنها اهل سنت بودند.

آیت‌الله امامی کاشانی بیان داشت: امام صادق(ع) با بیانات و استدلال‌های خود، جلوی بدگویی‌ها و تهمت‌های پیروان فرقه‌های اسلامی را که بنی‌امیه ایجاد کرده بودند، گرفتند و فکر اسلامی را تبیین کردند و این فکر در تاریخ اسلام ثبت شد و الان این فکر در دنیای اسلام وجود دارد. امروز کلام امام صادق(ع) در تمام امور برای اندیشمندان و فقها از هر مذهب اسلامی راهگشا است.

وی افزود: امام صادق(ع) بر وحدت کلمه و ارتباط پیروان مذاهب اسلامی با هم تاکید داشتند؛ زیرا می‌دانستند که دشمنان در حال سوء استفاده از اختلافات میان پیروان مذاهب اسلامی هستند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دانشگاه امام حسین(ع) فرمودند در برابر  دشمن همه باید با مردم نزدیک شوند و به هم پیوند بخورند. پیام امام صادق(ع) در عصر حاضر شامل حال ما نیز می‌شود و پیام رهبری مبنی بر اینکه باید پیوند با مردم را زیاد کرد همان بیان امام صادق(ع) است و با این کار، جلوی سوء استفاده دشمن گرفته می‌شود.

وی تاکید کرد: نفرین بر آنهایی که در شبکه‌های تلویزیونی مطالب تفرقه‌افکنانه علیه شیعه و سنی منتشر می‌کنند. آن شیعه‌ای که به تعبیر مقام معظم رهبری شیعه انگلیسی و صهیونیستی است؛ چرا که ایجاد تفرقه کار صهیونیست‌هاست. این صهیونیست است که برنامه اختلاف و دعوا و آشوب بین مسلمانان و مخابره آن به دنیا را طراحی کرده است .

آیت‌الله امامی کاشانی خاطرنشان کرد: وحدت و انسجام و رفع تهمت‌ها و دروغ‌ها و تحقیرها که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، همان فرمایش و آموزه امام صادق(ع) برای جلوگیری از سوءاستفاده دشمنان است.

وی بیان داشت: من از سردار سلیمانی به خاطر آن نامه گرمی که برای رئیس‌جمهور نوشتند، تشکر می‌کنم؛ این امر برای انسجام کشور موثر است؛ چرا که دشمن می‌ترسد و حساب می‌کند که کشور یک محور دارد و این یک مسئله اساسی و نقلی و عقلی است.

آیت‌الله امامی کاشانی در ادامه، با اشاره به ضرورت برخورد قاطع با مفسدان مالی، اظهار کرد: با خطاکاران باید با شدت برخورد کرد. این موضوع مورد تاکید قرآن است که باید با کسانی که در زمین فساد می‌کنند برخورد شرعی و قانونی صورت گیرد و تا این برخوردها محکم نباشد دشمن نخواهد ترسید.

وی با اشاره به ضرورت اتخاذ برنامه‌ای تهاجمی در جنگ اقتصادی تحمیل شده از جانب دشمن، گفت: قوه قضاییه و ریاست محترم این قوه و مجلس و دولت همه توجه دارند که باید یک برنامه ریزی تهاجمی وجود داشته باشد. ما الان در جنگ اقتصادی هستیم. هجوم بر ما آورده‌اند و ما نیز باید تهاجم داشته باشیم و کشور به برنامه تهاجمی نیاز دارد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به معضل ازدیاد نقدینگی در کشور، تصریح کرد: نقدینگی دست مردم زیاد است. این نقدینگی را باید هدایت به سمت تولید کرد. باید راه تولیدر را باز کرد . این وظیفه‌ای است هم برای دولت و هم برای قانونگذار که این ثروت در مملکت ول نباشد و به سمت تولید برود که زمینه اشتغال‌زایی نیز باشد.

وی گفت: بنا بر فرمایش امام ششم(ع)، ایجاد امنیت کشور و عدالت در کشور و فراوانی نعمت در کشور وظایف حکومت است و باید برای آن برنامه‌ریزی کرد و آدم‌های قوی و دلسوز به این امور نظارت کنند.

آیت‌الله امامی کاشانی با بیان اینکه همانطور که رهبری فرمودند توجه به کالای ایرانی و تولید ملی ضروری است، اظهار داشت: وقتی فوتبالیست‌های عزیز ما پیروز می‌شوند مردم شاد می‌شوند؛ این موضوع بیانگر حس وطن دوستی است؛ خب وقتی فردی کالای قاچاق وارد می‌کند بر روی فطرت وطن دوستی‌اش پای می‌گذارد؛ وقتی فردی کالای خارجی و قاچاق را می‌فروشد، بر روی حس ایران دوستی‌اش پای می گذارد.

وی ادامه داد: من به آنها که کالای قاچاق وارد کشور می‌کنند می‌گویم که آیا شما حس وطن‌دوستی و وجدان ندارید؟ البته به تولید کنندگان نیز عرض می‌کنم که سعی کنید تولیدات خود را خوب و با کیفیت کنید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران، گفت: باید به خرید و فروش جنس ایرانی افتخار کرد؛ آدم با این غصه چه کند که می‌شنود در مرکزی حتی آب میوه توزیع شده هم خارجی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بدون شک کشور ایران از این گردنه‌هایی که دشمن ایجاد می‌کند به سلامت عبور خواهد کرد؛ همانطور که در این 40 سال از این گردنه‌ها به فضل خداوند و عنایات امام زمان(عج) به آسانی عبور کرده است.