دولت کابینه را ترمیم نکند،مجلس دست به کار می‌شود

مصطفی کواکبیان در حاشیه ختم مرحوم بسته نگار داماد آیت الله طالقانی که عصر امروز (یکشنبه ۲۴ تیر) برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر اینکه آیا با توجه به نابسامانی‌های اخیر اقتصادی لازم نیست که دولت هرچه سریع‌تر اقدام به ترمیم تیم اقتصادی خود کند، گفت: با توجه به روندی که از اقدامات اخیر دیده می‌شود احساس من این است دولت تصمیمی برای ترمیم کابینه ندارد.

وی افزود: اگر این روند از سوی دولت ادامه داشته باشد قطعا مجلس برای اعمال تغییرات در کابینه دست به کار خواهد شد.

با اشاره به سخنان امروز رهبر انقلاب در جمع رئیس جمهور و وزرا گفت: یکی نکات مهمی که رهبر انقلاب به آن تاکید داشتند علاج واقعه قبل از وقوع است. بسیاری از تخلفات که آسیب‌های زیادی را به کشور تحمیل کرده، قابل پیشگیری بوده است. به طور مثال درباره خودرو‌های وارداتی که با تخلف وارد کشور شده بود، بنده چند ماه قبل در مجلس گفته بودم که بی خود کرده‌اند که اجازه واردات داده‌اند. در آن زمان کسی متوجه نشد که ما چه گفتیم.

متاسفانه عده‌ای با یک سری روابط موفق به واردات تعداد زیادی خودرو می‌شوند درحالی که مردم عادی چندین ماه در صف تحویل خودرو قرار می‌گیرند و در نهایت نیز با بدقولی شرکت‌های خودرو سازی روبرو می‌شوند.

وی تصریح کرد: مردم از مجلس توقع دارند که در راستای احقاق حقوقشان عمل کند و دولت باید پیش از اینکه مجلس وارد عمل شود اقدام به ترمیم کابینه کند. در غیر اینصورت پس از تعطیلات مجلس، تغییر در کابینه در دستور کار قرار خواهد گرفت.