ادعای عجیب سیف درباره عملکردش در بانک مرکزی/ واکنش نمایندگان به رئیس کل بانک مرکزی

گروه اقتصادی- سیف یکی از مهم‌ترین دستاوردهای خود در زمان فعالیتش در بانک مرکزی را ساماندهی موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز می‌داند، هرچند این رویکرد در راستای انسجام و ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی ضروری و رویکردی درست و اقتصادی به نظر می‌رسد اما حرکت ضرب‌الاجلی در این مسیر و تحمیل هزینه 20 هزار میلیارد تومانی از این راه به بیت‌المال علامت سؤال و ابهام‌هایی در ذهن ایجاد می‌کند.
به گزارش افکارنیوز، این در حالی است که حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم در مجلس گفته در شرایط نامناسب اقتصادی، ساماندهی موسسات مالی 20 هزار میلیارد تومان هزینه روی دست بیت‌المال گذاشت! درباره اینکه چرا موسسات مالی به این روز افتاده‌اند، کم‌کم به این جمع‌‌‌بندی نهایی رسیده‌‌‌‌‌ایم که این موضوع امری بوده و به دلیل پیوستن به FATF این کار را انجام داده‌‌‌‌اند، در حالی که موسسات مالی و اعتباری با اصلاحاتی می‌توانستند به کار خود ادامه دهند.
قاضی‌پور دیگر نماینده مجلس نیز در واکنش به سخنان اخیر سیف گفت: مرغ پخته هم از صحبت‌ها و ادعاهای مطرح شده توسط رئیس بانک مرکزی خواهد خندید! به هرشکل در مدیریت آقای سیف بیشترین افت ارزش پول ملی را تجربه کردیم و همین پاسخ بنده، تمام مصاحبه ایشان را وتو خواهد کرد!
محمدعلی شاعری، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس نیز بیان داشت: عملکرد سیف در بسیاری از شاخص‌‌های اقتصادی قابل نقد است و باید گفت در یک‌سال و نیم گذشته مهم‌‌‌‌‌ترین چالش کشور به‌هم‌ریختگی و نابسامانی موسسات مالی غیرمجاز بوده که موجب نارضایتی و سلب اعتماد مردم در جامعه شده است. سوءمدیریت بانک مرکزی در نظارت و ساماندهی این موسسات باعث شد میلیاردها تومان سرمایه ملت مقابل چشمان بانک مرکزی هدر برود و موسسات تا الان هم به تعهدات خود عمل نکرده‌اند.
وی افزود: مردم به هیچ‌وجه، نمره قبولی به عملکرد دولت نمی‌دهند. جهانبخش محبی‌نیا، نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه هم گفت: بانک مرکزی تیم و عملکرد کاری موفقی نداشته است و باید گفت سیاست‌های تثبیت نرخ ارز شکست خورد.