دولت از موضع آتش‌زدن برجام به سراغ التماس‌کردن اروپا رفت

حجت‌الاسلام‌ محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در اردوی آموزشی تشکیلاتی «بانوی مومن انقلابی» که در هتل فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، افزود: از زمانی که تغییراتی در دانشگاه آزاد ایجاد شده، امید بازگشت به ریل اصلی دانشگاه در دل‌ها زنده شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های خوب فرهنگی و سیاسی در دانشگاه آزاد، ادامه داد: امیدواریم با حضور تاثیرگذار دانشجویان این دانشگاه در بعد فرهنگی، سیاسی، علمی و پژوهشی و همه حوزه‌ها جزو دانشگاه‌های برتر کشور و در تراز آنچه شایسته ملت است، قرار گیرد.

محمدیان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: کسانی که حرکت در مسیر حق را قبول کردند نمی‌توانند زیر بار ظلم بروند، ما اگر می‌خواهیم در سطح زندگی تکراری و دایره‌ای باشیم تنها به غرائض خود توجه کنیم اما اگر دنبال خدا هستیم و می‌خواهیم با ایمان زندگی کنیم نباید در برابر ظلم و فساد سکوت نماییم.

وی ادامه داد: عده‌ای می‌گویند داعش سر مردم را می‌برد به ما چه ربطی دارد ما زندگی خود را داریم نماز می‌خوانیم روزه می‌گیریم و به کشورهای دیگر کاری نداریم سوال اینجاست اگر ما کاری نداشته باشیم آنها هم به ما کاری ندارند؟

نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها گفت: برخی طوری حرف می‌زنند انگار ما چوب در لانه زنبور کرده‌ایم و جای متهم، شاکی، ظالم و مظلوم را عوض می‌کنند. مگر ما سراغ آمریکا و اسرائیل رفتیم؟ متاسفانه آنها توانسته‌اند بر اثر قدرت رسانه صحنه را عوض کنند.

وی ادامه داد: آمریکا و اسرائیل می‌گویند حق داریم از هزاران کیلومتر آن طرف‌تر در کنار مرزها و سواحل شما برای منافع ملی حضور داشته باشیم اما شما نمی‌توانید در کنار مرز خود از منافع ملی‌تان محافظت کنید!

وی افزود: آنها می‌گویند ما در کشور شما سفارت داشتیم و حق داریم بدانیم در کشور شما چه می‌گذرد خود را پلیس دنیا می‌دانند اگر دانشجویان ما بخشی از اسناد جاسوسی و ظلم آنها را به دست آوردند، ما ظالم هستیم؟

محمدیان اضافه کرد: امنیت، ارتش و همه چیز ما قبل از انقلاب در دست آمریکایی‌ها بود، امروز جایگاه را عوض کردند و هر کاری دلشان می‌خواهد انجام می‌دهند و عده‌ای هم می‌گویند قدرت دست آنهاست و ما باید سکوت کنیم و تسلیم شویم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: اگر در برابر کشورهای سلطه‌گر تسلیم شویم چه اتفاقی می‌افتد؟ آنها که تسلیم شده‌اند چه به دست آوردند و آنها که ایستادگی کردند چه دستاوردی داشته‌اند؟

وی ادامه داد: زمانی که کشور ما سال‌ها دست آمریکایی‌ها بود چه دستاوردی داشت پیش از انقلاب اسلامی ایران در هیچ رتبه‌بندی علمی جایگاهی نداشت اما رتبه علمی امروز کشور را ببینید.

محمدیان ادامه داد: کدام تکنولوژی را آمریکایی‌ها به ما آموختند هر چه به دست آمده تلاش جوانان خودمان بوده است. این دستاوردها مگر آسان به دست آمده است؟ جوانان ما در سایه ایستادگی و استقلال تلاش کردند تا اینها را به دست آوردند، این دستاوردها با ایستادگی به دست آمده نه تسلیم شدن.

نماینده رهبری در دانشگاه‌ها اظهار داشت:‌ عده‌ای ما را از آمریکا می‌ترسانند. این ابر قدرت با تمام هم‌پیمانان اروپایی و کشورهای مرتجع منطقه دست به دست هم دادند تا کشور کوچکی مانند سوریه را ساقط کنند اما هفت سال نتوانستند و همه می‌دانند عدم پیروزی آنها به خاطر حضور مستشاری ایران در سوریه بوده است.

وی گفت:‌ آمریکایی‌ها ما را آزموده‌اند، ما هشت سال به تنهایی در برابر رژیمی که 38 کشور دنیا از آن حمایت می‌کردند، مقاومت کردیم. امروز صدام کجاست و جمهوری اسلامی کجا قرار دارد. این جمله بارها بر زبان سیاست‌مداران آمریکایی چرخیده است که عراق را در سینی طلایی تحویل ایران دادیم.

محمدیان گفت: اگر مقاومت کنیم قطعا پیروز می‌شویم، کاش آنها که علاقه‌مند به ارتباط با آمریکا هستند یک سوال را جواب بدهند تا کجا باید عقب برویم که آمریکایی‌ها راضی شوند؟

وی افزود: در مساله هسته‌ای عقب‌نشینی کردیم، گفتند موشک‌ها را تحویل دهید. بعد از آن گفتند در منطقه حضور نداشته باشید، فکر می‌کنیم اگر اینها را انجام دهیم و به خواسته‌هایشان عمل کنیم، آمریکا می‌گوید هر چه نفت دارید می‌خریم؟ هر چه پول بخواهید می‌دهیم؟

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: سازش هزینه بیشتری از ایستادگی دارد، ایستادگی هزینه دارد اما قطعا هزینه سازش بسیار بیشتر است.

وی گفت: اگر بخواهیم سازش کنیم باید غیرت‌مان را کنار بگذاریم نان، آب و برق مردم را گدایی کنیم، آنها که دل‌بسته سازش به آمریکا هستند بدانند اگر چند قدم هم عقب‌نشینی کنیم کدخدا در خزانه‌هایش را برای ما نمی‌گشاید.

محمدیان به بدعهدی آمریکا در برجام اشاره کرد و افزود: قرار بود اگر آمریکا برجام را پاره کند دولت ما آن را آتش بزند، اما متاسفانه دوباره سراغ اروپا رفتند و به آنها التماس کردند.