تغییرات در کابینه به کجا رسید/ مجلس در انتظار تصمیم روحانی

گروه سیاسی- محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور امروز در جمع خبرنگاران اعلام کرد که تغییراتی در تیم اقتصادی نیز خواهیم داشت و از سوی دیگر خبر از برخی تغییرات در کابینه دولت داده است.
به گزارش افکارنیوز، 26این در حالی است که نزدیک به یک ماه پیش نیز وی وعده تغییرات را داده بود و گفته بود که امیدوارم با تشکیل وزارتخانه‌های جدید و استفاده از نیروهای جوان برای مدیریت آن بتوان تحرکی در دولت ایجاد کرد.
همان زمان و درست یک هفته بعد از اعلام استفاده دولت از نیروهای جوانتر باز هم واعظی درباره تغییرات گفته بود: ممکن است افرادی که برای شرایطی غیر از این برای کابینه انتخاب شده بودند را رئیس جمهور بخواهد تغییر داده و به جای آنها از نیروهای جوانتر و با انرژی بیشتر و آمادگی زیادتر استفاده کند و از سوی دیگر ترمیم در کابینه همیشه مطرح بوده و در دولت قبلی هم ترمیم کابینه داشتیم و در این دولت هم خواهیم داشت.
این در حالی است که علیرغم وعده واعظی برای تغییر کابینه هنوز خبری از این تغییرات دیده نمی شود.
بسیاری از کارشناسان معتقدند وضعیت اقتصادی کشور نیاز به تغییرات در کابینه را دارد تا تیم اقتصادی بتواند هماهنگ تر از گذشته کارها را پیش ببرد، یکی از توقعات با توجه به آشفته بازار ارزو سکه، تغییر ولی الله سیف از بانک مرکزی است که هنوز این اتفاق رخ نداده است.
از سوی دیگر 187 نماینده مجلس در اوایل تیر ماه در نامه ای خطاب به رئیس جمهور که در صحن مجلس قرائت شد، تاکید کردند که " به نظر اینجانبان عملکرد نامناسب مدیران ارشد اقتصادی کشور در طی سال‌های اخیر موجب بی‌اعتمادی روزافزون مردم نسبت به تصمیمات و سیاست‌های ابلاغی و اجرایی در بخش اقتصادی کشور گردیده است و این امر بازنگری در مجموعه تیم اقتصادی دولت را ضرورتی دو چندان و اجتناب‌ناپذیر می‌نماید. اگرچه مجلس شورای اسلامی در راستای وظایف و اختیارات و با استفاده از ابزارهای قانونی پیش‌بینی شده می‌تواند نسبت به اصلاح این مهم اقدام نماید ولی از جنابعالی به عنوان منتخب مردم و رئیس دولت که مسئولیت اداره اجرایی کشور را برعهده دارید انتظار داریم تصمیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به این مهم یعنی تغییر در مجموعه مدیریتی تیم اقتصادی با رویکرد چابکی و درک حساسیت‌های کنونی با هدف هماهنگی و کارآمدی هر چه بیشتر تیم اقتصادی اقدام عاجل به عمل آورید"
همچنین 192 نماینده در جلسه علنی روز چهاشنبه 13 تیر مجلس در نامه ای خطاب به روحانی با اشاره به جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران، ضمن ارائه راهکارهای مقابله با تحریمهای جدید، خواستار برخورد حداکثر با احتکارگران، سوادگران و اختلالگران در نظام اقتصادی کشور شدند.
نمایندگان مجلس در این نامه علنا دولت را تهدید کردند که قبل از اقدام مجلس و استفاده از ابزار نظارتی مثل استیضاح و برکناری وزرا، خود رئیس جمهور نسبت به تغییر در مجموعه مدیریتی تیم اقتصادی اقدام کند.
پس از این نامه ها مجلس تعطیل شد و حالا دوباره در 31 تیرماه مجلس تشکیل می شود و نمایندگان و مردم در انتظار تصمیم روحانی برای تغییر کابینه هستند، باید منتظر ماند و دید آیا تا 31 تیر ماه روحانی تصمیمش برای تغییرات ررا می گیرد یا نه و مجلس چه برخوردی با تغییرات خواهد گرفت.