آلمان هند را به مقاومت علیه فشار‌های آمریکا ترغیب کرد

وزیر کشور آلمان روز چهارشنبه هند را به مقاومت در برابر فشار‌های آمریکا برای تحریم نفت ایران ترغیب کرد.

«نیلس آنن»، وزیر کشور آلمان در مصاحبه اختصاصی با کانال تلویزیونی CNN-News۱۸ گفت: آلمان در این موضوع بر اساس منافع خودش عمل خواهد کرد و امیدوار است هند هم چنین کند.

وی گفت: «این یک تصمیم حاکمیتی در هند است. من بازاریاب فروش برای ایران نیستم، اما این برداشت را دارم که هند می‌خواهد به خرید نفت از ایران ادامه بدهد و این تصمیم، اعلانیه مهمی خواهد بود.»

وزیر کشور آلمان تصریح کرد لازم است گام‌هایی برای ایجاد مکانیسم‌های مالی جهت غلبه بر تحریم‌های آمریکا برداشته شود.

هند دومین خریدار بزرگ نفت ایران به شمار می‌آید که برای تامین بخشی از نیاز‌های خود در بخش انرژی، وابسته به جمهوری اسلامی می‌باشد.

بیشتر بخوانید:

(+) آمریکا درخواست اروپا برای معافیت از تحریم‌های ایران را رد کرد

(+) آمریکا: در موارد خاص، صدور معافیت موردی از تحریم نفتی ایران را بررسی می‌کنیم

(+) انتقاد حزب استعمارستیز هند از احتمال کاهش واردات نفت از ایران

(+) سفر نیکی هیلی به هند برای بحث درباره آینده برجام

(+) «نیکی هیلی» از هند خواست درباره روابطش با ایران تأملی دوباره کند

(+) جزئیاتی از برنامه دولت ترامپ برای اجرای تحریم‌های نفتی علیه ایران

(+) ترامپ به اوپک: قیمت‌ها را همین حالا پایین بیاورید

(+) پامپئو: از متحدانمان می‌خواهیم به کارزار فشار اقتصادی علیه ایران بپیوندند

(+) توضیح مقام آمریکایی درباره طرح ترامپ برای کاهش صادرات نفت ایران به صفر

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز ۸ می (۱۸ اردیبهشت‌ماه) به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج و فرمانی را برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران پس از دوره‌های زمانی ۹۰ و ۱۸۰ روزه امضا کرد.

از جمله تحریم‌هایی که اجرای آن ۱۸۰ روز بعد از خروج آمریکا از برجام، در تاریخ ۴ نوامبر (۱۳ آبان‌ماه) اجرایی خواهد شد، تحریم‌های ذیل بند ۱۲۴۵ (د) قانون «اختیارات دفاع ملی آمریکا، ۲۰۱۲» هستند.

این تحریم که برای محدود کردن فروش نفت ایران وضع شده وزیر خزانه‌داری آمریکا را ملزم به معرفی تحریم‌هایی علیه آن دسته از بانک‌های خارجی می‌کند که با بانک مرکزی یا هر یک از دیگر موسسات مالی تحریم‌شده ایران معامله انجام می‌دهند.

با وجود این، وزارت دارایی آمریکا تعیین کرده در صورتی که کشور‌های میزبان بانک‌های خارجی در بازه ۱۸۰ روز قبل‌تر خرید نفت خام از ایران را به «میزان قابل توجه» کاهش داده باشند، بانک‌های این کشور‌ها از تحریم‌ها مستثنی می‌شوند.

آمریکا قبل از اجرایی شدن برجام با استفاده از همین تحریم‌ها توانست میزان فروش نفت ایران را کاهش دهد.

در قانون «اختیارات دفاع ملی» تعیین اینکه چه میزان کاهش خریداری نفت از ایران «میزان قابل توجه» محسوب می‌شود به عهده قوه مجریه آمریکا گذاشته شده و دولت آمریکا بایستی با در نظر گرفتن عواملی از جمله میزان عرضه نفت در بازار‌های جهانی، میزان مورد قبول برای کاهش خریداری نفت از ایران توسط کشور‌ها را مشخص کند.

دولت «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا قبل از اجرایی شدن «برجام» و رفع شدن این تحریم‌ها حدود ۲۰ درصد کاهش خریداری نفت را «میزان قابل توجه» تعیین کرده بود. دولت ترامپ، هنوز درباره این رقم تصمیم‌گیری نکرده، اما مقام‌های این کشور اظهارات ضد و نقیضی درباره کاهش صادرات نفت ایران به صفر مطرح کرده‌اند.