وزیرعلوم درباره بازرسی‌های آژانس از دانشگاه‌ها توضیح دهد

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای‌اسلامی از دعوت کمیسیون آموزش مجلس از وزیر علوم برای ادای توضیحات درباره حضور بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در برخی دانشگاه‌های کشور خبر داد و اظهار داشت: به زودی از وزیرعلوم برای حضور در کمیسیون آموزش و ارائه توضیحات درباره حضور بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در برخی دانشگاه‌های دعوت می‌کنیم.

 وی افزود: اینکه وزیر محترم علوم گفتند این بازرسی‌ها اخیرا انجام نشده بدان معنا است که قبلا این کار صورت گرفته است، و ایشان باید در این باره شفاف توضیح دهند که این بازدیدها با چه مجوزی انجام شده است.

سلیمی ادامه داد: اینگونه اقدامات امنیت ملی ما را مخدوش می‌کند و اگر ادامه داشته باشد دیگر هیچ جای امنی در کشور باقی نمی‌ماند. باید به سرعت جلوی این روند گرفته و پاسخ قاطعی هم به طرف مقابل داده شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه دانشمندان ما نباید در معرض دید دشمن قرار بگیرند، گفت: در دوره‌ای هم شاهد این بازرسی‌ها بودیم و این کار موجب شد تا اطلاعات دانشمندان ما در اختیار دشمن قرار بگیرد و تعدای از آنها به وسیله همین اطلاعات ترور شدند. هشدار می‌دهیم که ممکن این بازرسی‌ها هم موجب شود تا اتفاقات گذشته دوباره تکرار شود.