دولت زیر بار تعداد افزایش نمایندگان نرفت

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور ؛ با اشاره به مخالفت دولت با طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس اظهار کرد: طبق اصل 75 قانون اساسی, طرح‌هایی که نمایندگان مجلس تهیه می‌کنند نباید باعث افزایش بار مالی یا کاهش درآمد دولت باشند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: این یک قاعده است و تنها اختصاص به طرح افزایش تعداد نمایندگان ندارد, بلکه تمامی طرح‌هایی که دارای بار مالی هستند تا زمانی که اعتبارشان تامین نشود, مورد موافقت دولت قرار نمی‌گیرند.

وی اضافه کرد: در خصوص طرح افزایش تعداد نمایندگان نیز با کولیوند رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس صحبت کردم و به او توضیح دادم با توجه به قاعده کلی قانون اساسی و بار مالی که این طرح دارد؛ دولت در شرایط فعلی با آن موافق نیست.

امیری همچنین با اشاره به طرح سوال از رئیس جمهور و اینکه رئیس کمیسیون اقتصادی طی نامه‌ای به هیئت‌رئیسه مجلس اعلام کرده که رئیس‌جمهور در موعد قانونی نمایندگان خود را برای بررسی این طرح به کمیسیون معرفی نکرده است, گفت: چهار سوال از رئیس جمهور مطرح بود که به سه سوال پاسخ دادیم و حل و فصل شد؛ سوال چهارم هم به کمیسیون اقتصادی ارجاع شده است و نمایندگان رئیس جمهور هم تعیین شدند.

وی ادامه داد: نامه معرفی نمایندگان رئیس جمهور به کمیسیون مربوطه تحویل داده شده و منتظریم پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی, وقت جلسه را به اعلام کند تا نمایندگان در جلسه کمیسیون حضور پیدا کنند.