سیاه نمایی این بار با طعم انتقام / وقتی سناریوی تحقیق و تفحص مجدد کلید می‌خورد!

گروه سیاسی- در اقدامی جدید اصلاح طلبان، نمایندگان و اعضای شورای شهر سناریویی قدیمی یعنی تحقیق و تفحص از شهرداری قالیباف را باری دیگر آن هم در این روزها که خبر تغییر کابینه بر سر زبان است و خیلی ها دنبال جذب مدیران کارآمد و جهادی برای اصلاح امور هستند، کلید می زنند تا بلکه کسی فکر قالیباف را در سر نپروراند و مبادا دست کم کاری ها و ضعف عملکرد شورای پنجم در اداره تهران رو شود.
به گزارش افکارنیوز، تجربه فعالیت یکساله اصلاح طلبان در شهرداری و شورای شهر تهران ثابت کرده است شورای پنجم نمی تواند آنطور که باید از پس کارها بر بیاید چرا که اصولا این افراد بیش از آنکه مدیرانی کاردان برای اداره امور شهری پایتخت باشند، سیاستمدارانی هوچی گر برای سیاه کردن کارنامه عملیاتی خود هستند.
دست شورایی ها رو شده است
شورای پنجم و شهرداری زیر نظرشان نمی تواند به درستی تهران را اداره کند و این را همگان می دانند از شهروندان تهرانی گرفته تا هم کیشان خودشان بر این مسئله تاکید دارند که اگر قرار بود کار عملیاتی درستی انجام شود لااقل برای یک بار هم که شده اعضای شورای شهر در مورد امور شهری تصمیمی اتخاذ می کردند و هر بار در سناریویی تکراری به دنبال تحقیق و تفحص از شهرداری سابق به مدیریت قالیباف نبودند.
باید بگوئیم در این یکسال از نجفی گرفته تا میرلوحی و شیرازی و دیگر مدیران و اعضای شورای پنجم که هر بار به نحوی و به شکلی خبرساز شده اند تنها یک هدف داشتند و آن این بود که « چگونه قالیباف را از اوج محبوبیت به سبب خدمات ارزنده 12 ساله اش به عنوان شهردار اسبق پایتخت به زیر بکشند؟» و در این مسیر از هیچ کوششی هم دریغ نکرده اند . نجفی به عنوان اولین شهردار منتخب شورای پنجم بیش از آنکه فکر شهر و شهروندان باشد طوماری از تهمت ها و سیاه نمایی ها برای تخریب این مدیر جهادی مهیا کرد و شورایی ها هم در زد و بندی از پیش تعیین شده همراهش شدند تا بلکه قالیباف را از چشم ها بیاندازند. غافل از آنکه محمد باقر قالیباف در قامت شهردار آنچنان جهادی وارد عرصه شده بود که هیچ کس را یارای مقابله با وی نبود.
اتهام پراکنی برای پنهان کردن شکست های مدیریتی
اقبال شاکری، عضو سابق شورای شهر در خصوص سیاه نمایی های شورای پنجم گفته بود: « با گذشت نزدیک به یک سال از عمر شورای پنجم ومحرز شدن اینکه اعضای این شورا همچنان کاری برای شهر انجام نداده اند در خبرها شاهد واکنش های اعضای شورای شهر نسبت به اظهار نظرها یا انتقادات به حق هستیم که بیانگر عدم تاب آوری مدیریت شهری فعلی در شنیدن انتقادات است. متاسفانه مدیریت آقای نجفی در سمت شهردار سابق و مدیریت کنونی با همراهی اعضای شورای پنجم به دنبال آن هستند تا ناکارآمدی خود را به گردن دیگران بیاندازند و این موضوع از منظرهیچ فردی قابل پذیرش نیست که با اتهام پراکنی به دنبال پنهان کردن عدم موفقیت خود درمسائل مدیریت شهری باشند.»
با شهامت می توان اذعان کرد دوران مدیریت قالیباف در شهرداری پایتخت یکی از بهترین و شکوفا ترین ادوار تاریخی تهران را در عرصه سازندگی رقم زد. قالیباف نشدنی ها را شدنی کرد و این شدنی ها تنها به عرصه های عمرانی و پروژه ای ختم نمی شد بلکه وی مسائل اجتماعی و فرهنگی را هم متحول ساخت و در مقابل بررسی عملکرد شهرداران شورای پنجم در این یک ساله هم به خوبی نشان از دست های خالی اصلاح طلبان مدعی بهبود و اصلاح امور دارد. کارنامه اصلاح طلبان در این ساله از سکانداری مدیریت شهری پایتخت در عرصه های عمرانی و پروژه ای تقریبا خالی است و نه تنها کاری در آن انجام نشده بلکه پروژه های نیمه تمام وبا درصد بالایی از پیشرفت فیزیکی هم نیمه تمام ماند و باید اذعان داشت که شهر تعطیل شد!
وقتی اصلاح طلبان هم بر فضاحت عملیاتی شورا اعتراف می کنند!
خود اصلاح طلبان و کارگزاران طرفدار شورای پنجم هم که به نحوی در انتخاب این افراد نقش داشته اند هم امروز بر این فضاحت عملیاتی شورا معترف هستند چنانچه غلامحسین کرباسچی دبیرکل کارگزاران که خود یکی از تهیه‌کنندگان فهرست ائتلاف اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای شهر بوده با کنایه ای صریح به شورای شهر تهران گفته است که «شما فقط چهار سال وقت برای خدمت‌رسانی به مردم دارید که یک سال آن را تلف کردید.» محمدعلی ابطحی معاون پارلمانی دولت اصلاحات نیز پیش از این و در جریان انتخاب شهردار جدید بعد از استعفای سوال برانگیز نجفی از شورای شهر خواسته بود با رای دادن به محسن هاشمی، آبروی اصلاح‌طلبان را که تا اینجا به خطر افتاده، بخرند!
در اولین تحلیل باید اینگونه ارزیابی کرد که اعضای شورای پنجم تنها برای سرپوش گذاشتن بر کم کاری ها و عملکرد نامطلوب خود در عرصه شهری و برای فرار از پاسخگویی در قبال این کم کاری ها دست بر روی کلید تکرار سناریویی گذاشته اند که پیش از این هم آن را به مجلس رسانده بودند اما رای نیاورده و رد شد.
«قالیباف زیر تیغ!» افشانی مخالف است
لذا امروز و درست زمانی که قرار است کابینه دولت دوازدهم به سبب کم کاری و عدم توانایی در اداره و بهبود شرایط کشور تغییر کند و زمزمه هایی هم از نام دکتر قالیباف به عنوان یکی از گزینه ها مطرح است در اقدامی عاجل خبر از «قالیباف زیر تیغ!» می دهند و می خواهند با انحراف افکار خط بطانی روی هر تصمیمی که به مدیریت جهادی وی فکر می کند، بکشند. هر چند عنوان می شود افشانی با این عمل موافق نیست. سید ابوالفضل موسوی نایب رییس کمیسیون عمران مجلس گفته است: «شهردار فعلی تهران با تحقیق و تفحص مجلس از شهرداری دوره قالیباف مخالف است. ایشان نظرش این است که مردم به اعضای شورای شهر رای داده اند و این کارها وظیفه شورای شهر است.»
بنا بر این اظهارات لازم نیست تحقیق و تفحص به مجلس برود و شورا وظیفه دارد هر گونه اشکالی در کار شهرداران را خود بررسی کند و اینکه اینگونه این مسئله را برسر زبان می اندازند تنها برای انتقام از قالیباف است. باید بگوئیم انتقام از قالیباف در این شرایط و خبر کلید خوردن مجدد تحقیق و تفحص از شهرداری در دوران مدیریت وی در مجلس تنها به دلیل عملکرد ضعیف آنها و عملکرد جهادی قالیباف است و دلیل دیگری ندارد چرا که اگر این سیاه نمایی ها را نکنند باید در قبال کارکردشان پاسخگو باشند که البته پاسخی ندارند.