فعال شدن آمریکا، اسرائیل و برخی کشورهای منطقه در مرزها

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، گفت: من مسئول امنیت داخلی کشور هستم.

وزیر کشور با اشاره به تلاش‌های دشمنان خارجی و معاندین داخلی توضیح داد: ما طی سال‌های گذشته با سوژه‌های مختلف ناامن‌سازی روبه‌رو بوده‌ایم که از جمله آن‌ها می‌توان به اعتراضات سال گذشته و 3 ماه گذشته اشاره کرد که بر محور مسائل قشری و صنفی شکل گرفتند.

وی افزود: کلیه ظرفیت وزارت کشور برای تأمین امنیت و حل و فصل آرام و منطقی موضوعات قشری، صنفی و منطقه‌ای به کار گرفته شده است؛ در عین حال موضوعاتی مانند ارز، سکه و مسکن، آب و کمبود آن، مسائل کامیون‌داران، موسسات مالی و پولی و امثالهم به وزارت کشور ارتباطی ندارد ولی تأمین امنیت آن به عهده ما است.

رحمانی فضلی ادامه داد: ما همسایه کشورهایی هستیم که نمی‌توانند مرزهای خود را اداره و کنترل کنند و فقط سال گذشته بیش از 700 افغانستانی بدون مجوز را از مرز برگرداندیم به افغانستان ولی از مسیر دیگری به داخل برگشتند، در حوزه مواد مخدر هم همین وضع را شاهد هستیم.

وزیر کشور گفت: همسایگان شرقی ما نمی‌توانند مرزهای خود را کنترل کنند، حتما نمایندگان محترم مطلع هستند که امروز آمریکا، اسرائیل و برخی کشورهای منطقه در ناامن‌سازی کشور به ویژه در مرزها فعال هستند، گروه‌هایی را مسلح کرده و می‌کنند که چند ده سال فعالیتی نداشتند اما مطمئن باشید امنیت کشور حفظ می‌شود.

او همچنین افزود: بی‌اعتنایی به نمایندگان از سوی فرمانداران و استانداران را گناه می‌دانم. دشمنان ملت و کشور امروز هم نا امن سازی می‌کنند و هم در نمایش این ناامنی‌ها بزرگنمایی می‌کند، ما امروز نیازمند همدلی اتحاد و انسجام و هماهنگی کامل هستیم و باید بر حل موضوعات مردم، همه تلاش خود را به کار گیریم.

وی ادامه داد: شورای امنیت کشور به طور مستمر جلسات خود را با حضور کلیه دستگاه‌‎های مرتبط تشکیل می‌دهد و کلیه موضوعات را دقیق بررسی می‌کند، امنیت کشور که امروز شاخص مثبت نظام در منطقه است.

رحمانی فضلی همچنین در مورد طرح افزایش نمایندگان و موضع دولت توضیح داد: ما با طرح افزایش تعداد نمایندگان موافق هستیم و نظر دولت مثبت است و تامین مالی آن هم از طرف دولت انجام می‌شود.