کبیری: رد مشکلات اقتصادی را گم کرده‌ایم

سید تقی کبیری، در نشست علنی امروز (یکشنبه،7 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور اظهار داشت: در ابتدای نطق میان دستور خود لازم می‌دانم به عنوان وکیل مردم با تمام خضوع و خشوع در برابر ملت ایران به دلیل اوضاع نابسامان اقتصادی و سوء مدیریت‌ها، فشارهای اقتصادی و بی‌تدبیری‌ها پوزش بخواهم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدوار است قوای سه‌گانه تدابیر لازم  برای رفع مشکلات اقتصادی مردم  و نابسامانی‌های اقتصادی اخیر بیندیشند، ادامه داد: به دولت محترم متذکر می‌شوم تا کی مردم باید تاوان سیاست‌های غلط در مدیریت بازار ارز، سکه، مسکن، خودرو و کالاهای دیگر را بدهند و رانت‌خواران از فرصت به وجودآمده برای سوداگری و کسب ثروت‌های بادآورده و نامشروع سوءاستفاده کنند.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: باید این نکته را یادآوری کنم که متأسفانه مجلس شورای اسلامی در بُعد نظارتی خود نمره قابل قبولی را کسب نکرده، سوالات، تذکرات، استیضاح‌ها و تحقیق و تفحص‌ها در فضای غبارآلود لابی گری گم شده و تأثیرگذاری خود را از دست داده است.

 رد مشکلات اقتصادی را گم کرده‌ایم

وی بیان داشت: امروز بنده اعلام می‌کنم که گره زدن تمام مشکلات اقتصادی کشور به تحریم‌های دشمن رد گم کردن است، هر چند که دشمن کینه‌توز مردم و نظام جمهوری اسلامی با تمام قوا وارد جنگ اقتصادی شده است و سعی در القای ناکارآمدی نظام و جدا کردن مردم از نظام و انقلاب و رهبری دارد، البته زهی خیال باطل.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ناکارآمدی برخی مسئولان دلیل ناکارآمدی نظام نیست، گفت: در این 40 سال بعد از انقلاب ثابت شده است که ایران اسلامی با درایت رهبری و حضور مردم از گردنه‌های خطرناک به سلامتی عبور کرده و دشمنان را مثل گذشته مأیوس خواهد کرد.

کبیری اظهار داشت: به آقای ترامپ هشدار می‌دهم که دوران تهدید و قلدری به سر رسیده است و مردم ایران را نمی‌تواند  تحریم و تهدید به زانو در آورد، چراکه اینجا مهد دلیرمردان و شیرزنانی است که با ایمان راسخ، با اتکا به خداوند، تدبیر درست، تکیه بر ظرفیت‌ها و سرمایه‌های انسانی و منابع غنی طبیعی هر مانعی را از سر راه برداشته و قله‌های رشد و پیشرفت را فتح خواهد کرد.

وی در ادامه نطق میان دستور خود گفت: از هیات رئیسه مجلس درخواست می‌کنم طرح دوفوریتی مربوط به  عوارض خروجی مرزنشینان که از سوی بنده و تعدادی زیادی از نمایندگان ارائه شده است به دلیل متضرر شدن مرزنشین‌ها هر چه سریع‌تر در صحن علنی به رأی نمایندگان بگذارد.

 ثروت میلیاردی نمایندگان دوره‌های مختلف احصا شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: از هیات رسیدگی به رفتار نمایندگان درخواست می‌کنم بررسی‌ها و اقدامات لازم را درباره نمایندگانی که در دوره‌های مختلف احیاناً به ثروت‌های میلیاردی دست پیدا کرده‌اند به عمل آورده و گزارش آن را به اطلاع مردم برسانند چراکه مقام معظم رهبری نظارت بر نمایندگان را مهم‌تر از نظارت آنها بر دولت دانستند.

کبیری  از وزیر محترم اطلاعات درخواست کرد که مسئولان دو تابعیتی و مسئولانی که فرزندانشان در آمریکا و انگلیس ساکن هستند را هر چه سریع‌تر معرفی کرده و تدابیر لازم از طریق دولت  را برای برکناری آنها صورت دهد.

وی گفت: از وزیر نفت درخواست می‌کنم دستورات لازم برای انتقال گاز به منطقه قطور، صفاییه و باقی روستاهای باقی مانده چایپاره و خوی صادر کند، با توجه به مشکلات چندین ساله راه‌های روستایی شهرستان‌های خوی و چایپاره و مطالبات جدی مردم و روستاییان وزیر راه  اقدامات لازم به عمل آورد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت: از وزیر نیرو درخواست می‌کنم برای مشکلات آب شرب و کشاورزی شهرستان‌های چایپاره و خوی تمهیدات جدی و فوری را انجام دهد، همچنین از دولت درخواست می‌کنم لایحه افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مجلس ارائه کند لازم به توضیح است که توسعه شوراها، افزایش نمایندگان حوزه انتخابیه خوی و چایپاره به 2 نفر پیشنهاد شده است.

 وزیر آموزش و پرورش عذرخواهی کند

وی ادامه داد: از وزیر بهداشت درخواست می‌کنم نسبت به رفع مشکلات درمانی چایپاره و ساخت بیمارستان مستقل اقدام لازم را انجام دهد، از وزیر کشور درخواست می‌کنم  به سازمان شهرداری و دهیاری‌ها مأموریت داده تا مشکلات معدود شهرستان‌های کوچک ازجمله شهرستان چایپاره برطرف شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: اظهارنظرهای غیر کارشناسی و سنجیده وزیر که در رأس وزارتخانه حساس حضور دارد نسبت به غیرقانونی بودن تدریس زبان مادری مایه تأسف است و عذرخواهی حداقل انتظار افکار عمومی از وزیر است.