برکناری هر چه سریعتر بازنشستگان سه قوه و بکارگیری جوانان جای آنها

گروه سیاسی- یوناتن بت کلیا نماینده مسیحیان آشوری در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به تصویب طرح اصلاح قانون منع بکار گیری بازنشستگان در ادارات دولتی و نهادهای عمومی توسط نمایندگان مجلس گفت: این قانون پس از تائید شورای نگهبان نهائی می شود و دولت باید سریعا آنرا اجرا کند.

وی افزود: همه باید مقید به این قانون باشند چه من نماینده که آنرا تصویب کردم و چه دولت که باید آنرا اجرا کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه برای تصویب این قانون در مجلس تلاش کرده، افزود: نتیجه جوانگرایی در دولت با وجود یک وزیر جوان مشخص است. در حال حاضر آقای محمد جواد آذری جهرمی وزیر جوان است که واقعا فعال و پر کار است و یک امید در بدنه جامعه ایجاد کرده است.

بت کلیا گفت: اگر به جوانان و نخبگان جامعه اهمیت داده شود، هرگز مهاجرت نمی کنند و ما شاهد فرار مغزها نخواهیم بود.
وی تصریح کرد: قانون منع بکارگیری بازنشستگان باید از اول انقلاب در مجلس مصوب می شد و وقتی فردی بازنشست می شد دیگر در ادارات بکار گرفته نمی شد.

نماینده مسیحیان آشوری در مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد تا این قانون هر چه سریعتر و بصورت دقیق اجرائی شود و مثل قانون قبلی نباشد که بازنشستگان با گرفتن پاداشهای میلیاردی دوباره با همان حقوق و با همان پست مشغول بکار شوند.

بت کلیا نظارت بر اجرای درست قوانین را وظیفه مجلس دانست و اظهار داشت: نمایندگان باید پیگیری کنند تا دولت قانون را درست اجرا کند و با اجرای ناقض، قانون عملا بی اثر باشد.