جوهر سند خروج آمریکا از برجام هنوز خشک نشده ؛ کدام مذاکره؟!؟

محمدرضا نجفی درباره اظهارات ترامپ مبنی بر مذاکره با ایران گفت: اگر منافع ملی طرفین و همه ذی نفعان بر اساس یک مذاکره و مفاهمه عادلانه  برابر باشد  خوب است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود:  بنده به سهم خودم گفت‌وگو در چارچوب منافع ملی را با رعایت سیاست‌ها و دیدگاه‌ها و  نظرات مقام معظم رهبری و با  رعایت آن چه که ملت در انتخابات مختلف به اشکال مختلف به عنوان اراده و نگاه ملی در بطن جامعه  از خود نشان داده اند صحیح میدانم.

وی همچنین افزود: در دنیای امروز این کشور ها نیز  با هم حرف می زنند،رفت وآمد می کنند،سفارتخانه دارند و باب گفت وگو را تعطیل  نمیکنند.

نجفی عنوان کرد: به دلیل بدعهدی آمریکا ،نیازمند  فرآیندهای اعتمادبخش و تضمین کنندهای هستیم که آن فرایندها و مکانیزم های اعتماد بخش کمی سخت‌تر از حالت معمولی است.

 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: چنانچه بپذیرد در شرایط برابر وارد گفت وگو شود و اصل گفت‌وگو بر این اساس که علی رغم وجود دغدغه ها و سیاست ها با تمام وجود از منافع ملی مان  دفاع می کنیم در این حالت  مذاکره شاید نتیجه مثبتی داشته باشد.

خادمی :چگونه باید به ترامپی که به برجام پشت پا زد برای توافق و مذاکره اعتماد کنیم؟

هدایت الله خادمی نیز در خصوص اعلام آمادگی  ترامپ برای  مذاکره با ایران و اینکه با توجه به ید عهدی های آمریکا موضع ایران چه خواهد شد با تاکید بر اینکه ما از مذاکره نمیترسیم افزود: ما مردمی هستیم که میتوانیم مذاکره و گفت وگو کنیم و هرجا هم گفت وگو و مذاکره ای بوده موفق عمل کرده ایم.

وی تصریح کرد: ترامپ عهدشکن است چرا که ما با رئیس جمهور قبلی مذاکره کرده بودیم و به توافقاتی رسیده بودیم اما رییس جمهور جدید به توافق بین المللی پشت پا زد.

خادمی با بیان اینکه اگر ترامپ به برجام پایبند باشد مذاکره می کنیم  تصریح کرد:چنانچه با آمریکا مذاکره کردیم باید آنها روی قولشان باشند و ما تضمینی داشته باشیم که آنچه میگویند انجام شود نه مثل اوباما که تصمیمی گرفت و ترامپ زیر پا گذاشت.

خادمی عنوان کرد: اگر شرایط مذاکره به وجود آید حتما ایران شرط و شروطی خواهد داشت .

بختیار : ترامپ به تعهد رییس جمهور پیش از خود پایبند نماند چه رسدبه توافق با ایران!

علی بختیار درباره اعلام آمادگی  ترامپ برای مذاکره با ایران و اینکه با توجه به بد عهدی های آمریکا موضع ایران چه خواهد شد، گفت: آمریکایی ها  قابل اعتماد نیستند و به همین دلیل جمهوری اسلامی به آمریکایی ها بی اعتماد شده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه  آقای ترامپ بدعهدی کرد و از برجام خارج شد افزود: دولت وقت آمریکا پای برجام حضور مستقیم داشت و با جمهوری اسلامی رو در رو صحبت کرد، ولی این که یک حزب سیاسی برود و حزب سیاسی دیگری بیاید، که نباید تعهدات نادیده گرفته شوند و این مشکلی است که در آمریکا جاری است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: آمریکایی‌ها نشان دادند که با سایر کشورها مثل کره شمالی  نیزهم چنین شرایطی را داشتند.

وی گفت: آمریکایی ها در منطقه باید با گروههای تروریستی مقابله جدی میکردند، جمهوری اسلامی در صف خط مقدم مبارزه با داعش بود و باید از جمهوری اسلامی حمایت میکردند ولی برعکس از داعشیها و گروه‌های تروریستی حمایت میکردند.

بختیار بیان کرد: آمریکا نشان داد که به جای مقابله با تروریست و سازمان های تروریستی، با افراد حقیقی و حقوقی که مثل منافقین، مجاهدین خلق و ... که اقدامات تروریستی در داخل ایران و خارج ایران داشتندهمکاری و مشارکت کردند .

عضود کمیسیون انرژی مجلس در پایان افزود: در  شرایط  فعلی و با توجه به سوابقی که آمریکایی ها داشتند، امکان اینکه  کشور به سمت مذاکره و یک تعامل برود کم است.