نماینده مجلس: طرح سوال از رئیس جمهوری بی مورد است

محمد قمی اظهارداشت: از مدت ها قبل برخی نمایندگان طرح سوال از رئیس جمهوری را مطرح کرده بودند ولی پس از چندین بار که این سؤال به صحن علنی مجلس راه پیدا نکرد با وارد شدن فشار به هیأت رئیسه مجلس، توانستند تصمیم خود را عملی و موضوع طرح سوال را اعلام وصول کنند.
وی با اشاره به اینکه این افراد باید مسائل کشور را در نظر بگیرند گفت: در شرایطی که کشور به وحدت و انسجام مسئولان نیاز دارد و رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر لزوم حفظ وحدت تأکید کرده اند زمان مناسبی برای طرح سوال از رئیس جمهوری نیست.
قمی افزود: امروز تمامی گروه ها و شخصیت های سیاسی حمایت خود را از رئیس جمهوری اعلام کرده اند و نباید این وحدت خدشه دار شود.
عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگان امضا کننده طرح سوال از رئیس جمهوری باید بدانند که با انجام این کار مشکلی از مشکلات مردم برطرف نمی شود.
طرح سوال از رئیس جمهوری دهم مرداد ماه جاری در پنج محور عدم موفقیت دولت در کنترل قاچاق کالا و ارز، استمرار تحریم های بانکی، عدم اقدام شایسته دولت در کاهش نرخ بیکاری، رکود اقتصادی شدید چندین ساله، افزایش شتابان نرخ ارزهای خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی توسط هیأت رئیسه مجلس اعلام وصول شد.
مطابق ماده 213 آیین نامه داخلی مجلس رئیس جمهوری موظف است در مدت یک ماه در خانه ملت حضور یابد و به سوال های مطروحه پاسخ دهد.